۰ نفر

ترامپ: کاهش تولید اوپک آن گونه که رسانه‌ها می‌گویند نیست

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۴۴
کد خبر: 431073
ترامپ: کاهش تولید اوپک آن گونه که رسانه‌ها می‌گویند نیست

رییس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری گفت که تلاش اوپک پلاس کاهش تولید تا ۲۰میلیون بشکه‌ در روز است نه ۱۰میلیون بشکه‌ای که رسانه‌ها می‌گویند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا عصر دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: با توجه به اینکه در مذاکرات نقش داشته‌ام، عددی که اوپک پلاس در حال بررسی آن است کاهش [تولید نفت به مقدار] دست‌کم ۲۰ میلیون بشکه در روز است، نه ۱۰ میلیون [بشکه‌ای] که عموما گزارش می‌شود.

ترامپ افزود: اگر هر مقداری نزدیک به این [۲۰ میلیون بشکه] اتفاق بیافتد، [وقتی] جهان پس از فاجعه کووید۱۹ به تجارت بازگردد، صنعت انرژی دوباره، بسیار بیش از آنچه در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود، قدرتمند خواهد شد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین از روسیه و عربستان به خاطر همکاری با او برای کاهش تولید نفت و اصلاح قیمت این حامل انرژی در بازارهای جهانی تشکر کرد.

اوپک پلاس از تولیدکنندگان غیرعضو این گروه همچون آمریکا، کانادا، برزیل و نروژ خواسته است ۵ میلیون بشکه دیگر در روز از تولید نفتی خود بکاهند.
دهمین نشست وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شامگاه یکشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) از طریق وبینار به ریاست عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان به همراه الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه برگزار شد.

در این نشست کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation)، تداوم تعهد خود به این توافقنامه را با هدف دستیابی و پایدار نگه‌داشتن بازار با ثبات نفت، به‌منظور تامین منافع متقابل کشورهای تولیدکننده، اقتصاد کارآمد، تضمین عرضه منظم برای مصرف‌کنندگان و بازگشت سرمایه مطمئن برای سرمایه‌گذاران تأیید کردند.

اعضا در این نشست بر اهمیت و تصمیم منطقی نهمین نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ فروردین‌ماه) تأکید کردند.

افزون بر این، دهمین نشست فوق‌العاده وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به نشست اضطراری وزیران نفت و انرژی گروه ۲۰ (G۲۰) که در آن تعهد تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس به برقراری ثبات در بازارهای انرژی به رسمیت شناخته شد، اشاره و به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی برای اطمینان از مقاومت در برابر سیستم‌های انرژی اذعان کرد.