۰ نفر

کانادا از مشارکت در توافق کاهش تولید نفت پا پس کشید

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
کد خبر: 430370
کانادا از مشارکت در توافق کاهش تولید نفت پا پس کشید

وزیر منابع طبیعی کانادا گفت، اوتاوا و کشورهای گروه ۲۰ بر ضرورت تثبیت قیمت نفت اتفاق نظر دارند اما کانادا هیچ قولی مبنی بر کاهش مقدار مشخصی از تولید نفت خود نداده است.

به گزارش رویترز، وزیر منابع طبیعی کانادا گفت، اوتاوا و کشورهای گروه 20 بر ضرورت تثبیت قیمت نفت اتفاق نظر دارند اما روز جمعه کانادا هیچ قولی مبنی بر کاهش مقدار مشخصی از تولید نفت خود نداده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این مقام کانادایی همچنین گفت دولت فدرال این کشور به زودی یک بسته کمک مالی برای کمک به بخش نفت و گاز کانادا اعلام خواهد کرد.

کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت روز جمعه در جریان نشست ویدئوکنفرانسی گروه 20 تلاش کردند تا توافقی را برای کاستن از میزان عرضه جهانی نفت نهایی کنند اما در پایان این نشست هیچ توافق مشخصی در خصوص کاهش تولید نفت حاصل نشد.

وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با کانال 24 تلویزیون این کشور گفت کانادا آماده کاهش یک میلیون بشکه ای تولید نفت بوده است.

اما سیموس اورگان، وزیر منابع طبیعی کانادا در مصاحبه با رسانه ها گفت:‌«این رقم برای من تازگی دارد. اولین بار است که این موضوع را می شنوم...در برخی از مقاطع اعداد و ارقامی رد و بدل شده اما پیشنهاد این میزان کاهش تولید کانادا در نشست گروه 20 مطرح نشده است.»

این وزیر کانادایی گفت، گروه 20 به دنبال یافتن مکانیزم هایی برای دستیابی به ثبات قیمت است. «ما هنوز به جایی که لازم است نرسیده ایم.»

اورگان با اشاره به اینکه وی اختیاری برای دادن وعده کاهش تولید نفت کشورش را ندارد زیرا این مسئله در حوزه اختیارات دولت های استانی است گفت، استان غربی کانادا، آلبرتا که بزرگترین منطقه تولی نفت این کشور به شمار می رود «قبلا 800 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود کاسته است.»

یک منبع آگاه در دولت کانادا گفت، به دلیل کاهش تقاضا ممکن است منجر به کاهش 750 هزار بشکه دیگر از تولید نفت کانادا شود.

رئیس بخش تحقیقات شیل موسسه ریستاد انرژی هم گفته به دلایل اقتصادی تولید نفت کانادا در ماه آوریل بیش از یک میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.