۰ نفر

پیش‌بینی خسارات حداقلی بر اثر بارش‌ها

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۷
کد خبر: 429770
پیش‌بینی خسارات حداقلی بر اثر بارش‌ها

وزیر نیرو وضعیت بارش‌ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: شدت بارش‌ها چندان زیاد نیست و در نتیجه برای نفوذ و تغذیه سفره‌های زیرزمینی مناسب است و از سوی دیگر امکان نگهداشت خوبی داشته و خسارات حداقلی خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رضا اردکانیان− روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به تلاشιهای سال گذشته در امر لایروبی رودخانهιها و افزایش آمادگیιها برای ظرفیت آبιگذری معبرهای آبی افزود: این روزها شاهد سیلاب در جنوب شرق کشور هستیم که از کشور همسایه افغانستان وارد میιشود. روز گذشته (سهιشنبه) که سیلاب وسیعی را در این منطقه شاهد بودیم و ظرفیت حداکثری آن تا حدود ۱۳ درصد از بالاترین سیلابی که داشتیم هم بیشتر بود.

اردکانیان ادامه داد: با امکانات و آمادگیιهای موجود این سیلاب به راحتی عبور داده شد و در مخازن طبیعی موجود آرام گرفت که نقش مهمی در حفظ محیط زیست و تدارک آب شیرین کافی برای استمرار حیات مولد و موثر بویژه در سال جهش تولید فراهم میιکند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در غرب و جنوب غرب استان خوزستان آمادگی مناسبی در مخازن وجود دارد، گفت: امیداوریم امسال حداکثر بهره برداری از سیلابιها برای تولید برق و سایر موارد انجام شود.

اردکانیان اظهار امیدواری کرد که تمام برنامهιهای امسال از احداث سدها تا تسویه خانهιها و نیروگاهιهای تولید برق که در دستور کار صنعت آب و برق است، به خوبی پیش رود.