۰ نفر

کاهش ۳۶درصدی ورود آب به سدهای کشور

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷
کد خبر: 428980
کاهش ۳۶درصدی ورود آب به سدهای کشور

آمار موجود کل آب ورودی به مخازن سدهای کشور ۳۰.۳۱ میلیارد مترمکعب است که مقایسه ورودی آب امسال نسبت به سال گذشته، کاهش ۳۶ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس اطلاعات موجود میزان بارندگی تجمعی حوزه‌های آبریز ۶ گانه کشور، از اول مهرماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری ۲۴۳ میلیمتر بوده است.

در حوزه سدها، ظرفیت کل مخازن کشور ۵۰.۵ میلیارد مترمکعب است و بررسی‌ها نشان می‌دهد موجودی آب مخازن سدهای کل کشور در سال جاری، معادل ۳۳.۵ میلیارد مترمکعب بوده که این رقم برای سال گذشته ۳۷.۵ بوده است و در مقایسه با یکدیگر نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

طبق آمار موجود کل آب ورودی به مخازن سدهای کشور ۳۰.۳۱ میلیارد مترمکعب است و در سال گذشته شاهد ورود ۴۷.۲ میلیارد مترمکعب آب به مخازن سدهای کل کشور بودیم که مقایسه ورودی آب امسال نسبت به سال گذشته کاهش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد. میزان خروجی آب از ابتدای سال آبی تاکنون در سال جاری ۲۵.۳ و در سال گذشته ۲۹.۷ میلیارد مترمکعب بوده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

ورودی آب به سدهای کل کشور در هفته جاری سه میلیارد مترمکعب بوده است. این در حالی است که میزان خروجی ۱.۵ میلیارد مترمکعب است.