۰ نفر

آمریکا بخش دیگری از روسنفت را تحریم کرد

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۲۹
کد خبر: 425268
آمریکا بخش دیگری از روسنفت را تحریم کرد

ایالات متحده آمریکا یکی دیگر از زیرمجموعه‌های شرکت روسنفت را به بهانه کمک به ونزوئلا در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ایالات متحده به بهانه کمک اقتصادی به نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، تحریم‌های دیگری را بر یک شرکت زیرمجموعه روسنفت، برای افزایش فشار بر غول نفتی دولت روسیه اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، شرکت تی‌ان‌کی تریدینگ اینترنشنال (TNK Trading International S.A)، زیرشاخه روسنفت در سوئیس را در فهرست سیاه قرار داد.

به گزارش شانا، آمریکا چندی پیش شرکت روسنفت تریدینگ، زیرشاخه روسنفت در سوئیس را به اتهام تأمین مالی دولت ونزوئلا تحریم کرد.

مسئولان آمریکایی روسنفت تریدینگ را متهم کرده‌اند که با انتقال کشتی به کشتی نفت برای دور زدن تحریم‌های آمریکایی، سبب تقویت بخش نفتی ونزوئلا شده است.

شرکت روسنفت اعلام کرد فعالیت‌های زیرشاخه معاملاتی آن قانونی بوده است و آمریکا را به اتخاذ معیارهای دوگانه متهم کرد، زیرا آمریکا همچنان به شرکت آمریکایی شورون اجازه فعالیت در ونزوئلا را داده است.

استیون مِنوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: شرکت تی‌ان‌کی تریدینگ اینترنشنال یکی دیگر از شرکت‌های تابع روسنفت و واسطه فروش و حمل‌ونقل نفت خام ونزوئلا است.

مِنوشین افزود: دولت ترامپ همچنان متعهد به هدف قرار دادن کسانی است که از بهره‌برداری دولت مادورو از دارایی‌های نفت ونزوئلا حمایت می‌کنند.

مادورو در کنفرانسی مطبوعاتی، هم‌زمان با اعلام بیانیه خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد: آزار و اذیت کشتی‌های صادراتی نفت توسط ایالات متحده وحشیانه است. آنها کشتی‌ها را تعقیب و خریداران نفت ما را تهدید می‌کنند.