۰ نفر

گازپروم نفت: بحث بازگشت روسیه به توافق کاهش تولید مطرح نیست

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۵۵
کد خبر: 424317
گازپروم نفت: بحث بازگشت روسیه به توافق کاهش تولید مطرح نیست

مدیر شرکت گازپروم روسیه گفت، تولیدکنندگان نفت روسیه در جریان دیدار روز پنجشنبه با وزیر انرژی این کشور در مورد بازگشت به توافق کاهش تولید با اوپک بحث نکرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مدیر شرکت گازپروم روسیه گفت، تولیدکنندگان نفت روسیه در جریان دیدار روز پنجشنبه با وزیر انرژی این کشور در مورد بازگشت به توافق کاهش تولید با اوپک بحث نکرده اند. وی افزود، این شرکت در حال آماده شدن برای افزایش تولید از ماه آوریل است.

پس از آنکه گفت وگوهای هفته گذشته در وین بر سر کاهش تولید میان اوپک، روسیه و سایر تولید کنندگان بدون توافق پایان یافت، قیمت جهانی نفت شاهد افت کم سابقه ای بود. عربستان و امارات، دو عضو اوپک بلافاصله طرح هایی را برای افزایش تولید اعلام کردند.

الکساندر دیوکوف، مدیر اجرایی شرکت گازپروم نفت، سومین تولید کننده بزرگ نفت روسیه به خبرنگاران گفت، وی و نمایندگان سایر شرکت های بزرگ تولید کننده نفت روز پنجشنبه با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیدار داشته اند اما در مورد بازگشت به توافق با گروه اوپک پلاس «حتی بحث هم نشده است.»

دیوکوف با اشاره به تاثیر ویروس کرونا و ریسک بروز رکود در اقتصاد جهانی افزود، حتی اگر توافق جدیدی با اوپک منعقد می شد «به دلیل عوامل موجود در بازار در هر صورت قیمت نفت به 35 دلار می رسید.»

«در واقع نوعی ناامیدی از مذاکرات (با اوپک) در وین حاکم بود.»

دیوکوف در ادامه گفت، گازپروم نفت ترجیح می داد که شاهد تداوم توافق قبلی اوپک پلاس باشد، اما این شرکت خود را برای شکست مذاکرات و کاهش قیمت ها آماده کرده بود. «ما برای چنین تحولاتی اماده بودیم... (البته) ما فکر نمی کنیم این اقدام عقلانی و عملگرایانه باشد.» به گفته مدیر شرکت گازپروم نفت، این شرکت قصد دارد از ابتدای ماه آوریل تولید خود را 40 تا 50 هزار بشکه در روز افزایش دهد.