۰ نفر

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متاثر از آمریکا علیه ایران گزارش داده است

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 422034
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متاثر از آمریکا علیه ایران گزارش داده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد که آژانس بین المللی انرژی اتمی برخلاف همیشه و تحت تاثیر آمریکا گزارشی خلاف واقع از عملکرد هسته ای ایران ارائه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی، با اشاره به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی از عملکرد هسته ای ایران، گفت: تاکنون آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش های خود از عملکرد جمهوری اسلامی مثبت ارزیابی کرده بود که نشان دهنده تعهدات ایران در چارچوب مقررات و ضوابط آژانس بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه در این نوبت آژانس گزارشی متفاوت ارائه کرده است متاثر از فشار آمریکا بوده و گزارش غیر واقعی است.

وی تاکید کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام و عدم  اجرای تعهدات اروپایی ها، ایران سیاست های گام به گام کاهش تعهدات را در پیش گرفت اما در آخرین گام نیز تاکید داشت که در مورد همکاری با آژانس با سیاست رسمی این مرجع بین المللی همراهی می کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: گزارش آخر آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده تاثیر پذیری آژانس از آمریکا و صهیونیست ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:ایران همچنان در همکاری ها با آژانس متعهد است و انتظار می رفت گزارش اخیر آژانس همانند 16 گزارش قبلی نیز مثبت می بود.

 «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ابراز نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و از ایران خواست درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در یک سایت اعلام نشده در تهران به «شفاف سازی» بپردازد.