۰ نفر

عضو کمیسیون بودجه در گفتگو با اقتصادآنلاین تشریح کرد؛

جزییات خرید قیر در بودجه99/ روش تهاتری مورد نظر کمیسیون تلفیق است

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 420807
جزییات خرید قیر در بودجه99/ روش تهاتری مورد نظر کمیسیون تلفیق است

پس از حاشیه سازی های بسیار در مورد اختصاص بودجه مورد نیاز به 5 سازمان متقاضی برای خرید قیر، کمیسیون تلفیق نظر به بازگشت روش تهاتری قیر دارد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ دولت بودجه سال آینده را درحالی به مجلس ارائه کرده است که خبری از نحوه اختصاص قیر رایگان به 5 ارگان متقاضی نیست. از سوی دیگر، در بودجه سال جاری این طور لحاظ شده بود که برای جلوگیری از مفاسد ایجاد شده در خصوص قیر تهاتری، دولت معادل ریالی قیر مورد نیاز را به سازمان ها اختصاص دهد. اما در پایان سال قرار داریم و به اذعان برخی مسئولین هنوز تمام 6 هزار میلیارد تومان بودجه جهت خرید قیر به سازمان های مورد نظر اختصاص نیافته است.

 در این باره، محمد حسینی عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: باتوجه به بودجه سال جاری، دولت مکلف بود 6 هزار میلیارد تومان به سازمان های مورد نظر برای دریافت قیر، بودجه اختصاص دهد. اما تا این جای سال تنها 2500 میلیارد تومان از این عدد به ارگان ها تخصیص یافته است.

وی در ادامه افزود: دولت در بوجه سال 99 هیچ رقمی را برای قیر عنوان نکرده بود و نمایندگان در کمیسیون تلفیق حکمی را برای تخصیص قیر به سازمان ها بصورت مقداری مشخص کردند که تقریبا همان بازگشت به روش سابق قیر تهاتری است.

حسینی در خصوص تخصیص مقداری قیر به ارگان ها  متقاضی گفت: در کمیسیون تلفیق عنوان شده است تا در سال 99 شرکت ملی نفت به میزان 4 میلیون تن قیر به سازمان های متقاضی اختصاص دهد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: اگرچه شرکت ملی نفت تمایلی به این روش ندارد اما چنانچه بازگشت به روش تهاتری اختصاص قیر به ارگان ها در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود، قانون خواهد بود و سرپیچی از آن بعنوان عدول از قانون لحاظ می شود.