۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ذخایر استراتژیک آمریکا در خدمت سیاسیون/ پیشنهاد فروش ۱۵میلیون بشکه نفت

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 416484
ذخایر استراتژیک آمریکا در خدمت سیاسیون/ پیشنهاد فروش ۱۵میلیون بشکه نفت

رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد برداشت 15 میلیون بشکه ای از ذخایر راهبردی نفت آمریکا برای هزینه فعالیت‌های خاص وزارت انرژی این کشور را به به کنگره داد.

به گزارش اقتصادآنلاین روز گذشته بودجه سال 2021 آمریکا توسط رئیس جمهور این کشور ارائه شد. در این بودجه ، ترامپ پیشنهاد فروش ۱۵ میلیون بشکه نفت را از ذخیره‌سازی‌های راهبردی آمریکا برای پرداخت هزینه پروژه‌های تحت نظر وزارت انرژی این کشور مطرح کرد.

طبق اسناد بودجه، فروش بخشی از ذخایر راهبردی نفت آمریکا به تأمین اعتبار برای اولویت‌هایی همچون تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی دریایی نفت آمریکا در ایالت کالیفرنیا، به‌کار گرفته خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر ذخایر استراتژیک نفت آمریکا برابر با 635 میلیون بشکه است و این ذخایر استراتژیک نفت آمریکا بزرگ‌ترین ذخایر دولتی در دنیا است که پس از تحریم نفتی عربی در دهه ۱۹۷۰ ایجاد شد.

پیش از این سابقه برداشت از ذخایر راهبردی آمریکا به تاریخ های سال 1991 در پی عملیات توفان صحرا، توفان کاترینا در سال 2005 بر می گردد. همچنین ترامپ یک بار دیگر هم در سال 2017 درخواست برداشت نیمی از ذخایر استراتژیک برای جبران کسری بودجه را داده بود.