۰ نفر

افت شاخص‌های قیمت نفت خاورمیانه با کسادی بازار آسیا

۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبر: 416295
افت شاخص‌های قیمت نفت خاورمیانه با کسادی بازار آسیا

شاخص‌های قیمت نفت خاورمیانه شامل دوبی و عمان تحت تاثیر افت تقاضا در آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا روند کاهشی پیدا کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شاخص های قیمت نفت عمان و دوبی پس از این که روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد در یک سال اخیر نزول کردند، روز دوشنبه برای سومین روز متوالی کاهش داشتند. فعالیت اقتصادی کمتر در چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، باعث شده است تقاضا برای سوخت افت کرده و قیمتها پایین‌تر رود.

‌بازرگانان نفت خام ترش به "اس اند پی گلوبال پلاتس" اظهار کردند که پالایشگاههای آسیایی در حال حاضر هیچ علاقه خریدی نشان نمی دهند.

به دلیل افت تقاضا برای سوخت و فعالیت صنعتی کمتر، پالایشگاههای چینی اعم از سینوپک که بزرگترین پالایشگر نفت آسیا است تا پالایشگاههای مستقل در شاندونگ، فعالیت پالایشی خود را کاهش داده اند و در نتیجه شرکتهای بازرگانی و غولهای نفتی برای یافتن خریدار محموله های تک در خارج از آسیا با مشکل روبرو هستند.

افت قیمتهای نفت عمان و دوبی نشانه های فضای کاهشی در بازار گریدهای نفتی خاورمیانه است زیرا فعالان بازار انتظار دارند تولیدکنندگان نفت این منطقه از افت تقاضا در آسیا که بزرگترین موتور رشد تقاضای جهانی به شمار می رود، متضرر شوند.

جفری کوری، مدیر تحقیقات کالای بانک گلدمن ساکس هفته گذشته به بلومبرگ گفت: کندی فعالیت صنعتی چین باعث وارد آمدن بدترین شوک تقاضا برای نفت در بیش از یک دهه اخیر شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عربستان سعودی در واکنش به این وضعیت هفته گذشته قیمت فروش رسمی گریدهای نفتی خود به مشتریان آسیایی برای تحویل در مارس را کاهش داد و این کاهش بسیار بالاتر از میزان مورد پیش بینی تحلیلگران بود.