۰ نفر

عضو اتاق ایران و عراق در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تشریح کرد؛

آخرین وضعیت ارز گاز و برق صادراتی به عراق/ پول هست اما در دسترس نیست

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 415542
آخرین وضعیت ارز گاز و برق صادراتی به عراق/ پول هست اما در دسترس نیست

به دلیل تحریم بانک مرکزی ایران ، ارز حاصل صادرات گاز و برق به عراق فعلا در بانک تجارت این کشور است تا در آینده نزدیک به ایران منتقل شود.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ پس از تشدید تحریم ها علیه کشورمان و اوج آن در مسدود کردن دسترسی بانک مرکزی به ارزهای حاصل از صادرات برق و گاز به کشور عراق، بازگشت این پول به کشور با تعلل همراه شد.

در این رابطه سیدحمید حسینی عضو اتاق ایران و عراق در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین بیان داشت: سال گذشته بانک مرکزی کشورمان برای دریافت پول گاز و برق از کشور عراق، حسابی را در بانک تجارت این کشور باز کرد که دولت عراق مکلف شد پول گاز و برق صادراتی ایران را به این حساب واریز کند.

وی در ادامه افزود: در این میان اما با تشدید تحریم های آمریکا علیه بانک مرکزی کشورمان، کار انتقال پول از بانک تجارت عراق متوقف شد. اما این بدان معنی نیست که عراقی ها پول گاز و برق را پرداخت نکرده اند چراکه تا پیش از 14 اردیبهشت سال جاری که تحریم علیه بانک مرکزی اعمال نشده بود، ما ارز حاصل از صادرات را از حساب بانک مرکزی در بانک عراقی برداشت می کردیم.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر با توجه به جلسات متعددی که با طرف عراقی داشتیم، راه دیگری برای نقل و انتقال ارز حاصل از صادرات به کشور پیش بینی شده که به زودی بوسیله آن پول گاز و برق صادر شده به عراق از بانک تجارت این کشور برداشت خواهد شد.