۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رایزنی غول‌های تولید نفت / نوواک خواستار همکاری روسیه و آمریکا در عرصه انرژی شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۴۲
کد خبر: 415520
رایزنی غول‌های تولید نفت / نوواک خواستار همکاری روسیه و آمریکا در عرصه انرژی شد

وزیر انرژی روسیه با سفیر جدید آمریکا در مسکو دیدار کرد و خواستار همکاری روسیه و آمریکا در عرصه نفت و گاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ وزارت انرژی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: الکساندر نوواک با جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه دیدار کرد و دو طرف در این دیدار وضع کنونی همکاری‌های دوجانبه در عرصه انرژی را بررسی کردند.

نوواک با تاکید بر اهمیت ازسرگیری همکاریهای شرکت های روسی و آمریکایی در روسیه تصریح کرد: تحریم های آمریکا مانع توسعه همکاریهای سودمند برای دو طرف می شود که نمونه ای از رقابت غیرمنصفانه است.

وی افزود: وزارت انرژی روسیه آماده است تا روابط با طرف آمریکایی در عرصه انرژی ازجمله در حوزه های مهمی همچون اکولوژی و ارزیابی وضعیت در بازار نفت و گاز و نیز همکاری در عرصه بین المللی ازجمله در چارچوب گروه بیست کشور صنعتی در صورت رویکرد سازنده از طرف شرکا را ازسربگیرد.

وزیر انرژی روسیه گفت: ما از همکاری در سطح شرکت ها استقبال می کنیم و فعالیت شرکت های کشورهای ما (روسیه و آمریکا) نشانگر علاقه مندی برای گسترش همکاریها و بکارگیری ظرفیت های ما برای سرمایه گذاری است.

گفتنی است آمریکا از سال ۲۰۱۴ برای مجازات روسیه در مساله اوکراین، بیش از ۷۵ بسته تحریمی علیه این کشور وضع کرده است.

بخشی از تحریم های آمریکا برای جلوگیری از همکاری شرکت های آمریکایی با شرکت های روسی و نیز جلوگیری از سرمایه گذاری و مشارکت شرکت های خارجی در بخش انرژی روسیه وضع شده است.