۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت آمریکا از کف سالانه فاصله گرفت/ امیدواری به پایان کابوس کرونا

۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبر: 415226
قیمت نفت آمریکا از کف سالانه فاصله گرفت/ امیدواری به پایان کابوس کرونا

با انتشار اخبار مثبت در خصوص کشف واکسن ویروس کرونا و کاهش تعرفه های گمرکی چین بر روی کالاهای آمریکایی به امید رسیدن به توافق پایان جنگ تعرفه ای، قیمت انواع کامودیتی به ویژه نفت را افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین ، روز گذشته اخبار مثبتی در خصوص کشف واکسن کرونا و همچنین نمونه های اولیه برای درمان این یماری سبب شد تا دنیا کمی بابت کاهش شیوع این ویروس امیدوار شود. همین موضوع باعث شد تا قیمت انواع کامودیتی از روز گذشته تغییر جهت داده و از کف سالانه خود فاصله بگیرد.

در این میان قیمت نفت برنت با افزایش 3.5 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده 56 دلار و 6 سنت قرار بگیرد. گفتنی است قیمت نفت برنت هم اکنون در محدوده کف قیمت سالانه قرار دارد.

شاخص نفت وست تگزاس اما با رشد بیشتری نسبت به نفت برنت همراه بوده است. این شاخص نفتی از روز گذشته تا کنون با افزایش 4.2 درصدی در محدوده 51 دلار و 74 سنت قرار دارد.

یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت نفت وست تگزاس، کاهش تعرفه های گمرکی چین بر روی 75 میلیارد دلار کالای وارداتی از آمریکا از 10 درصد به 2.5 درصد از هفته آینده است.

از سویی دیگر کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال کاهش بیشتر عرضه نفت هستند. آنها به دنبال کاهش 500 هزار بشکه دیگر از این نفت هستند که در صورت تحقق، مجموع کاهش تولید نفت اوپک پلاس به 2 میلیون و 200 هزار بشکه خواهد رسید.