۰ نفر

۸۰ درصد زاهدان گاز ندارد

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۰۳
کد خبر: 414419
۸۰ درصد زاهدان گاز ندارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه اکنون ۸۰ درصد مردم زاهدان از کپسول‌های گاز استفاده می‌کنند، گفت: باید روند گازرسانی به شهرهای کوچک‌تر استان سیستان و بلوچستان مانند خاش، زابل، سروان و... سرعت گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی  درخصوص آخرین وضعیت گازرسانی به استان زاهدان، گفت: اگرچه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان روند مقبول پیدا کرده است اما هنوز 80 درصد مردم زاهدان از کپسول‌های گاز استفاده می‌کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی دلیل ضعف جدی در گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را کم‌کاری و تاخیر در انجام این مهم طی چند دهه گذشته دانست و افزود: با توجه به نیاز مبرم مردم به گاز باید روند گازرسانی به شهرهای کوچک‌تر مانند خاش، زابل، سروان و... سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه آماده سازی خطوطه لوله گاز بین شهری در راستای گسترش گازرسانی به در استان باید در اولویت‌کاری مسئولان اجرای و وزارتخانه‌های مربوطه قرار گیرد، ادامه داد: نبود گاز در کل استان سیستان و بلوچستان در شرایطی که کشور ایران جزو نخستین تولیدکنندگان گاز جهان است جای تاسف دارد بنابراین شبکه توزیع گاز شهر کامل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گازرسانی، برای توسعه رفاه مردم و زیرساخت‌های صنایع و مشاغل حائزاهمیت است، یادآور شد: اسفند ۹۵ بود که رئیس جمهور در میان مردم سیستان و بلوچستان قول داد تا گاز به زاهدان برسد؛ اما این قرار مدام، تمدید می‌شود و هنوز پس از 3سال، مردم در صف‌های کپسول گاز هستند.