۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کوچ غول‎های پُردرآمدنفتی از آمریکا/ خاورمیانه مقصد بعدی شرکت‌های خدماتی طلای سیاه

۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 413828
کوچ غول‎های پُردرآمدنفتی از آمریکا/ خاورمیانه مقصد بعدی شرکت‌های خدماتی طلای سیاه

سه شرکت خدمات نفتی بین المللی که بیشترین درآمد را در سال 2019 کسب کرده اند، باتوجه به تداوم افت قیمت نفت و کاهش فعالیت در میادین آمریکای شمالی، به دنبال سود بیشتر، از آمریکا به خاورمیانه کوچ می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین ،در سال 2019 میلادی سه شرکت بین المللی خدمات نفتی و گازی مجموعا بالغ بر 76 میلیارد دلار درآمد کسب کردند. به این ترتیب که شرکت شلمبرژه با 32.92 میلیارد دلار در صدر پُردرآمدترین شرکت خدمات نفتی قرار دارد. گفتنی است شرکت شلمبرژه به عنوان بزرگترین شرکت خدمات نفتی جهان، نقشی عمده در تولید وبه کار گیری تخصص های مرتبط با صنعت نفت به ویژه در حوزه های زمین شناسی، ژئوفیزیک، مهندسی مخازن و خدمات مرتبط با حفاری چاه های نفت دارد.

در رده بعد شرکت بیکرهیوز با 23.84 میلیارد دلار درامد قرار دارد. بیکر هیوز، شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت های خدمات نفتی جهان می باشد. این کمپانی در صنایع نفت و گاز فعال بوده و به ارائه محصولات و خدمات حفاری، مشاوره، ارزیابی، تولید و ساخت مخازن اشتغال دارد.بیکر هیوز در بیش از ۹۰ کشور در سراسر جهان و عمدتاً در کشورهایی که دارای منابع نفت و گاز می باشند، شعبه دارد. همچنین با اکثر شرکت های خدمات نفت و گاز در ارتباط است.

شرکت هالیبرتون نیز با 22.41 میلیارد دلار درآمد، در رده سوم این فهرست قرار دارد. شرکت خدمات نفتی هالیبرتون، در بیش از ۷۰ کشور نفتخیز فعالیت می‌کند.این کمپانی، مالک صدها شرکت تابعه، شرکت فرعی، مشارکتی و زیرمجموعه، در سراسر جهان بوده و شمار کارکنان آن، بیش از ۶۰٫۰۰۰ نفر می‌باشد. بخش عملیاتی هالیبرتون در زمینه ارائه خدماتی چون اکتشاف و استخراج نفت خام و گاز طبیعی، احداث پالایشگاه، خطوط لوله و نیز ساخت کارخانجات تولید فراورده‌های شیمیایی و محصولات پتروشیمی، اشتغال دارد.

در این میان اما باتوجه به کاهش قیمت نفت در سال گذشته میلادی و افت فعالیت در میادین آمریکای شمالی، این غول های نفتی، تصمیم به ترک آمریکا گرفته و تلاش دارند تا بیشتر تمرکز خود را در آمریکای لاتین و خاوررمیانه داشته باشند.