۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قزوین در محاصره آلودگی/ نیروگاه شهید رجایی با تمام قوا مازوت می‌سوزاند

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴
کد خبر: 413084
قزوین در محاصره آلودگی/ نیروگاه شهید رجایی با تمام قوا مازوت می‌سوزاند

درحالی استان قزوین 20 روز گذشته را در محاصره آلودگی سپری کرده که نیروگاه شیهد رجایی همچنان با سوخت مازوت به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین بیش از 20 روز از آلودگی مداوم شهرهای استان قزوین ویژه آبیک می گذرد اما طبق آخرین گزارش ها، نیروگاه شهید رجایی قزوین همچنان بطور کامل از سوخت مازوت استفاده می کند.

در این خصوص مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین اظهار داشته : ۱۰۰ درصد سوخت این نیروگاه حرارتی از مازوت بوده که باعث آلودگی‌های زیست محیطی در منطقه شده است.

حسن عباس‌نژاد  با بیان اینکه نیروگاه بخار این مجموعه هم اکنون از سوخت مازوت استفاده می‌کند، اظهار داشت: پرونده تخلف نیروگاه شهید رجایی قزوین به علت استفاده ۱۰۰ درصدی از سوخت مازوت به مراجع قضایی ارسال شده و منتظر واکنش قانونی آن نهاد هستیم.

به گفته این مقام مسئول نیروگاه حرارتی برق شهید رجایی به علت افت فشار گاز در سطح استان مجبور به استفاده از سوخت مازوت به صورت ۱۰۰ درصدی شده که این مساله باعث شده تا ملاحظات زیست محیطی و استاندارد‌های خروجی دودکش این نیروگاه رعایت نشود.

وی همچنین امروز خبر از پایداری جو هوا و افزایش آلاینده ها در این استان داد و گفت: در ماه های اخیر قزوین در تولید کربن جزو سه استان اول کشور بود و باید برای احداث و راه‌اندازی ایستگاه سنجش کیفیت هوا در این شهر هرچه سریع‌تر اقدام شود.