۰ نفر

سیل حدود یک‌هزار میلیارد ریال به شبکه آب روستایی هرمزگان خسارت زد

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷
کد خبر: 410991
سیل حدود یک‌هزار میلیارد ریال به شبکه آب روستایی هرمزگان خسارت زد

سیل هفته گذشته در استان هرمزگان، براساس برآورد اولیه حداقل یک هزار میلیارد ریال خسارت به شبکه آب روستایی (توزیع و انتقال) این استان وارد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال این سیل بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب روستایی خسارت دیده که عمده این خسارت ها در مسیر رودخانه ها بوده است.

امین قصمی با بیان اینکه مشغول برآورد دقیق میزان خسارت ها هستیم، افزود: از زمان فعالیت سامانه بارشی هفته قبل و وقوع سیل در شرق هرمزگان، آب ۳۳۵ روستا در شهرستان های جاسک و بشاگرد قطع شد.

وی ادامه داد: به دنبال این حادثه، آب ۲۹۶ روستا در همان مقطع وصل و آب ۳۹ روستا با ۱۰ هزار نفر جمعیت به دلیل از دسترس خارج شدن منابع تولید آب و تخریب ۱۰۰ درصدی چاه های تامین آب، همچنان با قطعی مواجه است.

قصمی خاطرنشان کرد: در تلاش برای وارد کردن منابع آبی جدید در این روستاها هستیم و تا زمان رفع کامل مشکل، آبرسانی بوسیله ۱۱ تانکر انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: در مناطقی که مسیر دسترسی آنها از بین رفته، آب بسته بندی توزیع می شود و با بازگشایی مسیرها روند آبرسانی مطلوب تر خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت آب شهر جاسک گفت: وضعیت توزیع آب شهر جاسک از جمعه گذشته به حالت عادی برگشته و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ و سیریک در ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

طبق اعلام مسوولان، سیل اخیر حداقل ۹ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان هرمزگان در دو شهرستان جاسک و بشاگرد وارد کرده است.