۰ نفر

خسارت سیل به خطوط انتقال آب ۳استان کشور

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبر: 409277
خسارت سیل به خطوط انتقال آب ۳استان کشور

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، از آبرسانی سیار تیم‌های عملیاتی به مناطق آسیب‌دیده از سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به اینکه درحال‌حاضر استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان درگیر سیلاب هستند، گفت: تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو در مناطق حضور یافته و در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان حدود 200 روستا بر اثر وقوع سیل دچار قطعی آب شده که برخی از آنها دارای مشکل کدورت منابع آبی و برخی شکستگی خطوط انتقال و خروج از مدار است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: به‌دلیل شدت سیلاب، برخی از روستاها دچار قطعی ارتباط مواصلاتی و تلفنی شده و به همین دلیل احتمال گسترش قطعی آب در این مناطق وجود دارد.

وی در رابطه با قطعی برق در روستاهای استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر شبکه توزیع برق 110 روستا در این استان نیز دچار قطعی شده است. همچنین ارتباط مخابراتی بدلیل قطع فیبر نوری و همچنین راههای مواصلاتی شهرستانهای نیکشهر و قصرقند، نگور، پلان، دلگان، کنارک در محدوده زرآباد نیز مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: اکنون تیم های عملیاتی به همراه تجهیزات کامل در منطقه در حالت آماده باش هستند اما با توجه به مسدود بودن راه های دسترسی، شرایط انجام عملیات بسیار دشوار است.

جعفرزاده با بیان اینکه در بندر خمیر استان هرمزگان یکی از خطوط اصلی انتقال آب دچار شکستگی شده است، گفت: با توجه به اینکه در این منطقه از قبل مخزن ذخیره 4000 متر مکعبی را پیش‌بینی کرده بودیم، تا حدودی مشکل آبرسانی برطرف شده است، علاوه بر اینکه توزیع آب بسته‌بندی نیز همزمان توسط نیروهای عملیاتی در حال انجام است و در تلاش هستیم تا ظرف 48 ساعت آینده تعمیرات خطوط به اتمام برسد.

وی ادامه داد: وقوع سیلاب در استان کرمان نیز حدود 60 روستا را دچار مشکل آبرسانی کرده و علاوه بر اینکه تیم‌های عملیاتی در منطقه مشغول خدمات‌رسانی هستند، از طریق آبرسانی سیار نیز آب مورد نیاز در اختیار مجتمع‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد.