۰ نفر

۱۳محور ارتباطی در سیستان و بلوچستان براثر سیلاب بسته شد

۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۴۱
کد خبر: 408733
۱۳محور ارتباطی در سیستان و بلوچستان براثر سیلاب بسته شد

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ محور ارتباطی در این استان از بامداد امروزشنبه تاکنون به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی و سیلاب بسته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روح الله سرگزی اظهار داشت: هم‌ اینک مسیرهای دلگان - زهکلوت، دلگان - ایرانشهر، فنوج - اسپکه، فنوج - کتیج - رمشک، یک محور فرعی در مسیر زاهدان - میرجاوه، بزمان - دلگان، ایرانشهر - دلگان، جلگه  به چاه اسحاق، دلگان به جلگه، ایرانشهر - جلگه، نیکشهر - بنت، کنارک - زرآباد و میل نادر به مک سوخته سرخ بسته شده است.

وی افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرها با قوت ادامه دارد.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن معابر شهری، طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیل و بالا آمدن آب سدها انتظار می‌رود، بنابراین توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

وی گفت: سامانه بارشی تا صبح روز یکشنبه در منطقه فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه خواهد داشت به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۵۰ میلیمتر برسد.

سرگزی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شهرستان زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز بارش‌ها قابل توجه خواهد بود به طوریکه انتظار می‌رود بیشینه بارش‌ها به حدود ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر برسد.

 معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بارش‌ها در شهرستان‌های ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک نیز شدید پیش‌بینی شده به نحوی که میزان آنها بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر برآورد می‌شود.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری تا پایان فعالیت سامانه بارشی خودداری و هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط کامل رعایت و از صعود به ارتفاعات استان به دلیل شرایط بد جوی خودداری شود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا احتمال ریزش برف در ارتفاعات مرکزی سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محورهای کوهستانی و لغزندگی برخی محورهای مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روزهای آتی محتمل است.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک تمامی مسیرهای خروجی استان به سمت مراکز استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان بارانی یا برفی است که توصیه میشود در صورت ضرورت خودروهایی که به سمت خراسان جنوبی و کرمان سفر میکنند زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی گفت: روز یکشنبه با تشدید جریانات شمالی و وزش باد شدید شمالی، دمای هوای استان بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.