۰ نفر

در پاسخ به اقتصادآنلاین مطرح شد؛

توضیحات شرکت برق حرارتی به خبر" توسعه نیروگاه‌های برق خصوصی درگیر بیع متقابل"

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۴۴
کد خبر: 408188
توضیحات شرکت برق حرارتی به خبر" توسعه نیروگاه‌های برق خصوصی درگیر بیع متقابل"

شرکت برق حرارتی در خصوص درج خبر توسعه نیروگاه های برق خصوصی درگیر بیع متقابل در اقتصادآنلاین توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، جمعه هفته گذشته صحبت‌های مدیرعامل شرکت ماه‌تاب انرژی در خصوص چالش سرمایه‌گذاری در صنعت برق در پی قراردادهای بیع متقابل در نشست خبری از این پایگاه خبری منتشر شد و موضوعات مطرح شده در این خبر تماما از زبان مدیران این مجموعه بود.

لینک خبر

https://www.eghtesadonline.com/n/247Y

اما توضیحات شرکت برق حرارتی در خصوص این خبر به شرح زیر است.

 پیرو درج مطالبی با عنوان" توسعه نیروگاه های  برق خصوصی درگیر بیع متقابل" در تاریخ ١٣ دی در آن سایت،‌ توضیح زیر جهت استحضار ارسال می گردد. خواهمشند است دستور فرمایید تا این توضیحات جهت اطلاع به افکار عمومی بازنشر گردد.  

قراردادهای بیع متقابل احداث بخش بخار نیروگاه های سیکل ترکیبی بر اساس بند 19 قانون بودجه سال 92 و آیین نامه مربوطه پس از اخذ تاییدهای لازم از سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش راندمان نیروگاه های کشور با سرمایه گذاران منعقد گردید.

در راستای حمایت از سرمایه گذاران، وزارت نیرو با قرار دادن پروژه های مذکور در لیست پروژه های اولویتدار و معرفی آن ها به صندوق توسعه ملی، تسهیلات لازم جهت تامین مالی پروژه های مذکور را فراهم نمود که با عنایت به تسهیلات اعطایی، سرمایه گذاران اقدام به انعقاد قرارداد با پیمانکاران و احداث بخش بخار نیروگاههای مذکور نموده اند.

شایان ذکر است که تمامی قراردادهای منعقده در سال 1392با سرمایه گذاران از ابتدا به صورت ریالی بوده که با توجه به جهش نرخ ارز، وزارت نیرو با استفاده حداکثری از پتانسیل قوانین و مقررات در تلاش است اقدامات لازم جهت جبران آثار ناشی از افزایش نرخ ارز را در چارچوب قوانین و مقررات انجام دهد.

در پایان می بایست به این موضوع اشاره نمود که از محل قراردادهای مذکور ظرفیتی بالغ بر 3060 مگاوات بخش بخار نیروگاه های سیکل ترکیبی در حال احداث می باشد که 480 مگاوات آن با شبکه برق سراسری سنکرون شده است و در حال تولید می باشد.