۰ نفر

جاسمی:

پروژه انتقال آب گرمسیری به صورت صد درصدی در استان کرمانشاه اجرا شود

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۵۳
کد خبر: 405281
پروژه انتقال آب گرمسیری به صورت صد درصدی در استان کرمانشاه اجرا شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، گفت: سهم استان کرمانشاه از پروژه انتقال آب گرمسیری۵۰درصد است که از وزیر نیرو درخواست شده تا این پروژه در این استان اجرا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای پروژه انتقال آب گرمسیری، گفت: اجرای پروژه انتقال آب گرمسیری طی سال‌های گذشته در دست اقدام و بررسی قرار گرفته و حدود 80 تا 90 درصد از این پروژه تکمیل شده اما متاسفانه استان کرمانشاه سهم کمی از آن برخوردار است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خوش‌بینانه‌ترین حالت سهم استان کرمانشاه از پروژه انتقال آب گرمسیری 50 درصد است و 50 درصد دیگر پروژه در استان‌های ایلام و خوزستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: از وزیر نیرو چندین بار درخواست داشته ایم که این پروژه به صورت صد در صدی در استان کرمانشاه اجرا شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب گرمسیری در بخش های آب شرب، کشاورزی و صنعت مورد مصرف قرار می‌گیرد، ادامه داد: منابع پروژه انتقال آب گرمسیری در قالب طرح ملی تامین شده و اجرای آن می‌تواند در زمینه اشتغالزایی استان کرمانشاه نقش بسیار زیادی داشته باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه انتقال آب سردسیری به راحتی اجرا نمی‌شود و نیاز به حدودا6  هزار میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت:  پروژه انتقال آب سردسیری در جغرافیا شهرستان‌های جوانرود، روانسر، کرمانشاه و بخش‌های مانند سرفیروزآباد، عثمانوند، جلالوند و سیمره اجرا می‌شود.