۰ نفر

نجار با اشاره به آبگرفتگی ۱۷ نقطه از شهر اهواز، خبر داد:

اختصاص ۴هزار میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب اهواز

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 404350
اختصاص ۴هزار میلیارد تومان برای ساماندهی فاضلاب اهواز

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از موافقت مقام معظم رهبری با اختصاص ۴هزار میلیارد توامن از محل صندوق توسعه ملی برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، اسماعیل نجار در رابطه با وضعیت آبگرفتگی‌ها در نقاط مختلف اهواز، گفت: بارندگی‌های اخیر در استان خوزستان دوره بازگشت 100 ساله داشتند یعنی در 100 سال گذشته این نوع بارندگی را در منطقه نداشتیم به نحوی که روز دوشنبه هفته گذشته در بازه زمانی سه ساعت حدود 88 میلی‌متر باران در اهواز بارید.

معاون وزیر کشور نبود سیستم دفع آبهای سطحی در شهر‌های مختلف استان خوزستان و جوابگو نبودن سیستم فاضلاب شهری را از دیگر دلایل آبگرفتگی نقاط مختلف استان دانست و اظهار کرد: 17 نقطه شهر اهواز در این بارندگی دچار آبگرفتگی شد که با توجه به واقع شدن شهرک دانشگاه و شهر کوت عبدالله به عنوان خط القعر اهواز، سبب شده تا بیشترین میزان آبگرفتگی در این مناطق باشد. در گذشته کوت عبدالله محل تالاب بوده که به مرور زمان پرشده و ساخت و سازهایی در آن انجام شده است، در واقع آب‌ها به محل طبیعی خودشان در تالاب وارد شده‌اند.

ارسال 70 قلم پمپ و تجهیزات از تهران به اهواز / 35 نیروی مجرب از شهرداری تهران به اهواز اعزام شده است

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آب‌ گرفتیگ‌ها با پمپ در حال استخراج است، اظهار کرد: 35 نیروی مجرب و 70 وسیله شامل پمپ و اقلام مورد نیاز از شهرداری تهران و استان‌های همجوار برای رفع آبگرفتگی‌ها به خوزستان آمده‌اند و تا زمانی که لازم باشد در کنار مردم می مانند. اما مشکل فاضلاب و دفع آبهای سطحی شهرهای خوزستان به ویژه اهواز نیازمند کار اساسی است.

اختصاص ۴۰هزار میلیارد ریال برای ساماندهی فاضلاب اهواز / رفع مشکل فاضلاب شهرهای خوزستان به 5 الی 6 سال زمان نیاز دارد

معاون وزیر کشور، افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری با درخواست وزیر کشور مبنی بر  تخصیص 4 هزار میلیارد تومان ازصندوق توسعه ملی موافقت کرده‌اند، که امیدواریم با تخصیص آن بخشی از مشکلات مردم اهواز و شهرهای خوزستان حل شود. اما رفع مشکلات فاضلابی و آبهای سطحی نیازمند کار کارشناسی و علمی بوده که حداقل به 5 تا 6 سال نیاز است تا بتوان با تخصیص اعتبارات مشکل را برطرف کرد.

رفع مشکلات فاضلاب استان خوزستان نیازمند کار کارشناسی و علمی است

نجار، تصریح کرد: علیرغم تمامی تلاش‌های انجام شده در خصوص تخلیه آب‌گرفتگی‌ها، مشکلات زیرساختی کماکان وجود دارد و در صورت بارندگی با حجم مشابه، مجددا شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود هرچند در کنار گذرها و بلوارها لوله‌هایی برای انتقال و تخلیه سریع‌تر آب و فاضلاب احداث شده و آمادگی نسبی وجود دارد. اما رفع مشکلات شهرهای استان خوزستان نیازمند کار کارشناسی و علمی است.