۰ نفر

توقف تولید در یک پالایشگاه فرانسه به دلیل اعتصاب کارگران

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 404024
توقف تولید در یک پالایشگاه فرانسه به دلیل اعتصاب کارگران

کارگران اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی رای به توقف تولید در پالایشگاه نفت لاورا در جنوب فرانسه دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تولید در پالایشگاه نفت لاورا در جنوب فرانسه در روز یکشنبه متوقف شد. این پالایشگاه 210 هزار بشکه در روز در ظرفیت دارد. کارگران اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی رای به توقف تولید دادند.

امانوئل لیپاین، دبیرکل بخش نفت این کنفدراسیون گفت کارگران این اتحادیه در سایر پالایشگاه های فرانسه به زودی در مورد توقف تولید در کارخانه هایشان رای خواهند داد.

 شاخه نفت کنفدراسیون عمومی کار در روز جمعه هشدار داده بود که با توجه به رای کارگران، اعتصابی را به صورت توقف تولید آغاز خواهد کرد.

لیپاین گفت:« ما به دولت التیماتوم دادیم ولی توجهی نکردند. ما درست به همان قولی که داده بودیم عمل می‌کنیم».

 « ما لغو این اصلاحات را می‌خواهیم».

  اعتراضات علیه این طرح اصلاحی که طبق آن مزایای بازنشستگی در بسیاری از بخش ها مثل راه آهن حذف می شود و مردم مجبور می شوند تا 64 سالگی کار کنند،  تا به حال خدمات دهی قطار ها را در فصل تعطیلات کریسمس مختل کرده است.

 اعتراضات در بخش نفت عرضه محصولات پالایشی به پمپ بنزین ها را در برخی بخش های فرانسه با مشکل مواجه کرده ولی تولید در پالایشگاه ها تا به حال ادامه داشته است.

لیپاین گفت کارگران کنفدراسیون عمومی کار فرانسه در سه پالایشگاه تحت کنترل شرکت توتال - گرند پویتس، لا مده وفیزین - در روز دوشنبه در مورد توقف تولید رای گیری خواهند کرد.