۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین وضعیت سیل خوزستان/ خطر آبگرفتگی در کمین تاسیسات نفتی ماهشهر و عسلویه

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبر: 402502
آخرین وضعیت سیل خوزستان/ خطر آبگرفتگی در کمین تاسیسات نفتی ماهشهر و عسلویه

بارش‌های شدید ۲۴ ساعت گذشته در منطقه خوزستان علاوه بر ایجاد آبگرفتگی در شهرهایی از قبیل اهواز، آبادان، خرمشهر و ماهشهر، تاسیسات نفتی و پتروشیمی واقع در این مناطق را نیز تهدید کرده است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ بارش باران که از ظهر روز گذشته در مناطق وسیعی از استان خوزستان و به ویژه اهواز آغاز شده، همچنان ادامه دارد. مشاهدات خبرنگار اقتصادآنلاین از وضعیت آبگرفتگی شهر اهواز حاکی از آن است که تردد در این شهر تقریبا مختل شده و خیابان‌ها به جای عبور خودرو، به گذرگاه آبی تبدیل شده‌اند.

همچنین وضعیت ناپایداری جوی در این شهر، بسیاری از پروازهای فرودگاه اهواز را نیز مختل کرده و وضعیت بحرانی را برای شهر پدید آورده است.

از آبادان و خرمشهر نیز خبر آمده که روز گذشته در پی بارش ۵ میلی‌متری، اغلب مناطق این دو‌شهر دچار آبگرفتگی شدید شده و هواشناسی پیش‌بینی کرده این بارش‌ها ادامه داشته باشد.

کمی آن‌طرف‌تر، در ماهشهر نیز اوضاع چندان به سامان نیست و زندگی مردم در پی باراش نزولات جوی به سختی در حال گذران است. از مناطق نفتی و مجموعه‌های پتروشیمی این شهر نیز جویای وضعیت آبگرفتگی شدیم که خبر رسید بسیاری از کارمندان پتروشیمی‌های مستقر در ماهشهر و عسلویه به دلیل آبگرفتگی معابر نتوانستد امروز را در محل کار خود حاضر شوند.

اما مهم‌تر از عدم حضور برخی کارمندان، تهدید جدی آبگرفتگی تاسیسات نفتی واقع در دو شهر عسلویه و ماهشهر است که نیازمند اتخاذ تدابیر فوری و چاره‌ساز در برابر وقوع هرگونه سیلاب در این مناطق مهم است.