۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هم‌افزایی در بهره‌گیری از توان داخل/ نشست هم‌اندیشی بومی‌سازی تجهیزات نفت

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹
کد خبر: 402346
هم‌افزایی در بهره‌گیری از توان داخل/ نشست هم‌اندیشی بومی‌سازی تجهیزات نفت

همزمان با چهارمین و آخرین روز برگزاری نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان در اهواز نشست هم اندیشی شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این نشست مهدی عبدالهی معاون مدیر پژوهش، فناوری و  مهندسی ساخت ملی حفاری و خالد واحدی رئیس مهندسی ساخت کالا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حضور داشتند. 

در این جلسه که در غرفه اختصاصی شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد در خصوص راهکارهای حمایت و بسط همکاری های دو شرکت از سازندگان داخلی و ایجاد وحدت رویه در برخورد با موضوعات مرتبط با ساخت بحث و تبادل نظر به عمل آمد. 

معاون مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در این نشست با تاکید بر استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت های سازندگان و صنعتگران استانی و برون استانی، گفت: این شرکت در زمان حاضر با 106 شرکت سازنده قطعات و تجهیزات صنعت حفاری تعامل و همکاری دارد. 

عبدالهی افزود: ملی حفاری در بیش از یک دهه اخیر نسبت به ساخت داخل  22 هزار و 500 قلم قطعات و تجهیزات مورد نیاز در بخش های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی اقدام کرده و در زمان حاضر نیز روند بومی سازی قطعات پرمصرف استمرار دارد. 

همچنین رئیس مهندسی ساخت کالا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به ساخت 14 هزار قلم کالا در نتیجه هم افزایی میان اداره مهندسی این شرکت با سازندگان درون استانی و برون استانی اشاره کرد و گفت: این شرکت هم اینک با افزون بر یکصد شرکت سازنده داخلی دارای ارتباط کاری است.  

واحدی افزود:  شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ابتدای امسال که سال رونق تولید نامگذاری شده است، نسبت به بومی سازی یک هزار و 629 قلم کالا اقدام و پیش بینی  می شود تا پایان سال یک هزار و 200 قلم کالای دیگر نیز تعیین تکلیف گردد.