۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تامین‌کنندگان تجهیزات نفت در خوزستان در اولویت هستند/جمع‌آوری گاز مشعل در انتظار قطعه

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷
کد خبر: 402318
تامین‌کنندگان تجهیزات نفت در خوزستان در اولویت هستند/جمع‌آوری گاز مشعل در انتظار قطعه

در سال رونق تولید، شرکت‌های نفتی حاضر در جنوب کشور ازجمله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان است عمده قطعات خود را از تولیدکنندگان منطقه خوزستان تامین می‌کنند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در چهارمین روز یازدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت خوزستان، قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان طی یک نشست خبری گفت:

این شرکت در شش ماهه ابتدایی سال جاری اقدام به خرید ۳۲۰ میلیارد تومان تجهیزات نموده که از این میزان، ۹۵ درصد به خرید از تولیدکنندگان داخل استان خوزستان اختصاص یافته است.

ناصری در خصوص ایفای تعهدات و انجام رساندن اهداف تولید این شرکت نیز گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از 5 شرکت بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که براساس برنامه تکلیفی و ابلاغی عملیات راهبری و تولید از میادین و مخازن نفت و گاز واقع در شمال استان خوزستان و بخش هایی از استان های لرستان و ایلام را با ظرفیتی برابر173000 بشکه نفت در روز ، در گستره جغرافیایی به وسعت 27000 کیلومتر مربع برعهده دارد . در حال حاضر شرکت بهره بردارى نفت و گاز مسجد سلیمان داراى  11واحد بهره بردارى، ٤ ایستگاه تقویت و تزریق گاز و 3 کارخانه نمک زدایی در محدوده‌اى به طول 410 کیلومتر فعالیت می نماید . ناصری گفت: در سال جاری به ضریب تولید 107 درصدی دست یافتیم که بالاتر از اهداف از پیش تعیین شده شرکت بود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت ۲ پروژه حیاتی احداث تأسیسات تزریق گاز در میادین لب سفید و هفتکل و نقش آنها در افزایش ضریب بازیافت مخزن اظهار کرد: این ۲ پروژه که از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد برخوردارند، برای اتمام کار منتظر تأمین اعتبار باقیمانده هستند.

ناصری همچنین در خصوص جمع‌آوری گازهای مشعل نیز گفت: باتوجه یه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در واردات برخی از قطعات مورد نیاز این پروژه‌ها اشکال بوجود آمده که روند اجرایی شدن طرح را به تاخیر انداخته است.