۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تاخیر متن در واگذاری تلمبه‌خانه غرب کارون به شرکت اروندان/ انتقال یک میلیون بشکه نفت در افق۱۴۰۴

۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۰
کد خبر: 402092
تاخیر متن در واگذاری تلمبه‌خانه غرب کارون به شرکت اروندان/ انتقال یک میلیون بشکه نفت در افق۱۴۰۴

طبق توافق قبلی مقرر شد شرکت توسعه و مهندسی نفت، تلمبه‌خانه غرب کارون را تا پایان آذرماه به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل دهد که این موضوع تا ۱۵ دی به تاخیر افتاد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، جهانگیر پورهنگ مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان طی یک نشست خبری به تشریح بخشی از فعالیت‌های این شرکت پرداخت.

وی در خصوص هدف اصلی این شرکت گفت: از آنجاکه توسعه میادین نفت و گاز مشترک با همسایگان در اولویت است، هدف‌گذاری اصلی ما نیز افزایش برداشت از ۷میدان مشترک با عراق است.

پورهنگ همچنین به بخشی از فعالیت‌های این شرکت در هورالعظیم اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از هورالعظیم در ایران واقع شده، از این رو حفاظت و صیانت از آن نیز بسیار حایز اهمیت خواهد بود. شرکت نفت و گاز اروندان نیز تلاش دارد باتوجه به حساسیت این منطقه از لحاظ زیست محیطی، علاوه بر توسعه پروژه‌های نفتی، مقررات محیط زیست نیز رعایت شود.

مدیرعامل نفت و گاز اروندان در پاسخ سوال خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص واگذاری تلمبه‌خانه غرب کارون با این شرکت گفت: قرار بود تلمبه‌خانه نفت غرب کارون، پایان آذرماه از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل شود. اما به دلیل طولانی‌شدن پروژه شرکت متن در این منطقه، وعده داده شد که در تاریخ ۱۵ دی این تلمبه‌خانه به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار شود. وی در ادامه افزود: کارمندان شرکت نفت و گاز اروندان از یک ماه پیش در این تلمبه‌خانه مستقر شده‌اند. به گفته پورهنگ در فاز اول قرار است روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت از  تلمبه‌خانه غرب کارون به مبادی صادراتی منتقل شود که این حجم در فاز دوم و پایان سال ۱۴۰۴ به یک میلیون بشکه خواهد رسید.