۰ نفر

قیمت بنزین چه تاثیری بر سفرها گذاشت؟

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۰
کد خبر: 398751
قیمت بنزین چه تاثیری بر سفرها گذاشت؟

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته، تردد انواع خودروها در شریان‌های اصلی و جاده‌های کشور طی ۱۰ روز پس از سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین، ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل از اجرای این تصمیم، کاهش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هفته پایانی آبان ماه امسال طرح سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین اجرایی شد که بر اساس آن ضمن در نظر گرفتن سهمیه‌ای مشخص برای انواع خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی، قیمت بنزین سهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد لیتری ۳۰۰۰ تومان در نظر گرفته شد که به نظر می‌رسد این تصمیم تاثیر قابل توجهی بر تردد انواع خودروها و سفرهای جاده‌ای و بین شهری گذاشته است.

علی اکبر عاشوری - مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این باره  گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته که میزان عبور و مرور را در ۱۰ روز پس از سهمیه بندی بنزین بررسی کردیم، تردد انواع خودروها در شریان‌های اصلی و جاده‌های کشور در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این ارزیابی نتیجه دیگری هم حاصل شد و آن این بود که میزان تردد خودروهای مختلف در این جاده‌ها نسبت به مدت مشابه قبل از اجرای سهمیه بندی بنزین حدود ۳۰ درصد کاهش یافته که البته ممکن است در هر دو مورد عوامل دیگری از جمله تعطیلی‌ها، شرایط آب و هوایی و ... نیز بر سفرهای بین شهری اثرگذار باشد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه همه جاده‌های کشور و شریان‌های اصلی به صورت مستمر رصد شده و در این مرکز وضعیت تردد خودروها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: قطعا سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین در کاهش سفرهای جاده‌ای و بین شهری اثرگذار بوده است اما رسیدن به آمار و ارقام دقیق‌تر نیاز به گذشت زمان بیشتری از اجرای این طرح دارد.