۰ نفر

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

کاهش نگرانی مردم با شتاب در اعلام برنامه‌های اقتصادی دولت/ امنیت مهم‌ترین سرمایه کشور است

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۴۹
کد خبر: 395532
کاهش نگرانی مردم با شتاب در اعلام برنامه‌های اقتصادی دولت/ امنیت مهم‌ترین سرمایه کشور است

باتوجه به نگرانی مردم از افزایش احتمالی قیمت‌ها ناشی از تغییر قیمت بنزین، مهم‌ترین وظیفه دولت، اطلاع‌رسانی به موقع در خصوص طرح‌های اقتصادی بعد از گرانی بنزین است.

به گزارش اقتصادآنلاین، ساعت صفر جمعه ۲۴ آبان طلسم افزایش قیمت بنزین شکسته شد و باک خودروها با بنزین هزار تومانی خداحافظی کردند. اما مشکل از جایی آغاز شد که این خداحافظی بدون اطلاع قبلی و کاملا در سکوت خبری انجام شد. از این رو مردم که در جریان این افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ بنزین آزاد نبودند از احتمال سرایت گرانی به کالاهای دیگر نگران شدند.
در این میان اما کارشناسان معتقدند که اگر دولت زودهنگام طرح‌های بعدی خود که مانع از افزایش قیمت‌ها می‌شود را به اطلاع عموم برساند، به میزان زیادی از نگرانی مردم خواهد کاست.
در این خصوص امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: دولت بدون اطلاع مجلس و مردم قیمت سوخت را افزایش داد اما دولت این قول را به نمایندگان مردم داد تا کنترل و نظارت کافی بر روند اجرایی این پروژه و همچنین عدم افزایش تورم ناشی از آن داشته باشد.
وی در ادامه افزود: من نمی خواهم پیش‌داوری در این زمینه داشته باشم ولی دولت در نهایت بی‌برنامه‌گی این طرح را کلید زد چرا که می‌بایست پیش از هر افزایش قیمتی، جامعه و افکار عمومی را برای همراهی آماده می کرد چراکه ما معتقدیم اگر با مردم منطقی صحبت شود، مردم پذیرای افزایش قیمت خواهند بود.
خجسته افزود: به نظر می‌رسد که از این مرحله به بعد دولت باید واقعیت‌ها را با مردم بازگو کند و مردم را از روند اجرایی طرح‌های خود مطلع سازد. وی با تاکید بر این مطلب که باید اعتراضات به حق مردم را از اغتشاش‌گران‌ جدا دانست، گفت: در هر شرایطی باید توجه داشت که پشوانه اعتماد مردمی شرط لازم و کافی برای رسیدن به اهداف دولت است در نتیجه دولت نیز باید تمام توان خود را برای حفظ این پشتوانه داشته باشد که مهم‌ترین آن نظارت بر قیمت‌ها و عدم تحمیل فشار مضاعف بر مردم خواهد بود. 
وی در پایان با اشاره به امنیت در کشور گفت: در حال حاضر بزرگترین سرمایه کشور، امنیت است که دولت باید تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقای آن داشته باشد. خجسته همچنین تاکید کرد: دولت برای حفظ آرامش جامعه باید در اسرع وقت برنامه‌های بعدی خود را به مردم اعلام کند تا با ایجاد خاطرجمعی، از التهاب مردم بکاهد.