۰ نفر

وزیر انرژی لبنان؛

حفاری اولین چاه نفت در لبنان اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبر: 393266
حفاری اولین چاه نفت در لبنان اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود

وزیر انرژی لبنان از شروع عملیات حفاری اولین چاه اکتشافی نفت در این کشور در آبهای بندر بیروت در اواخر سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش النشره، ندا بستانی وزیر انرژی دولت پیشبرد امور لبنان از رسیدن ادوات مربوط به عملیات حفاری اولین چاه اکتشافی نفت در بندر بیروت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی افزود: همگی ما به اهمیت این بخش برای کشورمان واقف هستیم. ما اقدامات اجرایی برای حفر اولین چاه نفت در لبنان را شروع کرده ایم و تجهیزات و ادوات رسیده است. ما به اقدامات اجرایی در بلوک شماره ۴ ادامه می دهیم و فردا ادوات و تجهیزات دیگری خواهد رسید و لبنان را در نقشه نفت قرار می دهیم.

وزیر انرژی لبنان بیان کرد: این بخش از مهمترین بخشها در لبنان است زیرا امید ملت لبنان است.

ندی بستانی با اشاره به اینکه عملیات حفاری در اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد، اعلام کرد: در حدفاصل دسامبر تا ژانویه عملیات حفاری را شروع خواهیم کرد.

شایان ذکر است که اولین چاه نفت لبنان قرار است در آبهای شمالی بیروت و در فاصله سی کیلومتری از پایتخت لبنان حفر شود. حدود یک سال و نیم قبل ، لبنان با یک کنسرسیوم بین المللی شامل سه شرکت نفتی اینی ایتالیا ، توتالِ فرانسه، نواتیکِ روسیه قراردادی برای اکتشاف نفت و گاز در دو بلوک از ده بلوک نفتی اش امضا کرد.

۱۰ بلوک نفتی در آبهای ساحلی لبنان به مساحت تقریبی ۱۸ هزار کیلومتر مربع شناسایی شده است.