۰ نفر

سهم ۲۵درصدی کارت سوخت شخصی در سوخت‌گیری

۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 391965
سهم ۲۵درصدی کارت سوخت شخصی در سوخت‌گیری

یک مقام مسوول گفت: ایجاد محدودیت سوختگیری با کارت سوخت جایگاه داران و همچنین سهم اندک کارت سوخت شخصی در روند سوختگیری، موجب کندی و ایجاد صف طولانی در جایگاه ها و نارضایتی مردم شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اسدالله قلی زاده، رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده های نفتی سراسر کشور گفت: طرح بازگشت کارت سوخت به روند سوخت گیری که چندماهی است در حال انجام است  در تدوین و اجرا با مشکلات بسیاری روبروست و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در مورد این طرح با صنف جایگاه های سوخت که مجری اصلی آن هستند مشورتی نداشته و عملا مشکلات اجرای طرح بر دوش بخش خصوصی یعنی جایگاهداران افتاده است. 

وی با اشاره به اینکه اکنون با کارت جایگاه فقط ۲۰ لیتر در هر بار امکان سوختگیری وجود دارد و این موضوع باعث ایجاد ترافیک، تنش و اعتراض مردم شده است، افزود: از آنجایی که  مردم کمتر از ۲۵ درصد از کارت شخصی استفاده می کنند و جایگاهداران وظیفه قانونی و همچنین علاقه ای در جلوگیری از سوختگیری چندباره برای هر خودرو ندارند این موضوع سبب ایجاد تنش در جایگاه ها شده است. به این ترتیب انتظار می رود دولت برای اجرای چنین تصمیماتی از بخش خصوصی که مجری نهایی است مشورت بگیرد.

 قلی زاده ادامه داد: به نظر می رسد این طرح نتوانسته مردم را به اندازه کافی طبق پیش بینی مسئولان به استفاده از کارت شخصی ترغیب کند و تجدید نظر به منظور اصلاح یا تغییر این مورد ضروری به نظر می رسد. از سویی دیگر جایگاهداران تحت فشار مالی قرار دارند و هم اکنون علاوه بر کاهش فروش خود باید دردسر طرح های این چنینی را هم متحمل شوند که این با قوانین صنفی و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و قانون منع انحصار و تسهیل تولید رقابت پذیر منافات دارد.