۰ نفر

استفاده از بخاری نفتی در مدارس ممنوع است

۴ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۱
کد خبر: 390252
استفاده از بخاری نفتی در مدارس ممنوع است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناورى مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در بودجه سال ۹۸ برای کمک به آموزش و پرورش در زمینه تأمین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در مدارس، تصریح کرد: استفاده از بخاری نفتی در مدارس ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمد باسط  درازهی  با اشاره به فرارسیدن فصل سرما تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات و تصویب کمیسیون تلفیق بودجه 98 مصوبه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن یک بند الحاقی به تبصره یک لایحه بودجه به منظور جلوگیری از تکرار حوادث تلخی مانند آتش سوزی مدرسه شین آباد و زاهدان اضافه شد.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مصوبه با توجه به وظیفه آموزش و پرورش در تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس مصوب شد، گفت: بر اساس این مصوبه وزارت آموزش و پرورش مکلف است با اولویت مدارس روستاها، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستان‌ها اقدام کند.

محمدباسط درازهی

وی با بیان اینکه سهم وزارت آموزش و پرورش در این حوزه در بودجه سال 98 از 20 به 50 درصد افزایش یافت، افزود: با این حساب، اعتبار اضافه شده در این بند برای تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس در سال 98 حدود 850 میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی به شمار می‌آید.

درازهی تأکید کرد: همچنین آموزش و پرورش نیز در بخشنامه‌ای استفاده از بخاری‌های نفتی در مدارس را با توجه به خطرات جبران ناپذیری که دارد، ممنوع عنوان کرده لذا امسال نباید شاهد استفاده از این وسایل گرمایشی خطرساز در مدارس کشور باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناورى مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه از بُعد نظارتی خود استفاده خواهد کرد و در صورت گزارش استفاده از این وسیله گرمایشی خطرساز قطعا از بُعد نظارتی خود با خاطیان برخورد خواهد کرد.