۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

بنزین تا پایان سال گران نمی‌شود/ مخالفت وزیر نفت و مجلس با تصمیم افزایش قیمت

۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۷
کد خبر: 384191
بنزین تا پایان سال گران نمی‌شود/ مخالفت وزیر نفت و مجلس با تصمیم افزایش قیمت

درحالی شایعاتی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری منتشر شده که وزیر نفت و نمایندگان هرگونه افزایش قیمت در این بخش تا پایان سال جاری را تایید نکردند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ سال گذشته دولت تلاش کرد تا مجلس را در خصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی و انعکاس درآمدهای حاصل از آن در بودجه متقاعد نماید که با پاسخ منفی نمایندگان روبرو شد. پس از آن اما اخبار جسته و گریخته از تصمیم سران قوا برای افزایش نرخ بنزین در سال جاری منتشر شد که وزیر نفت در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست این موضوع را تایید  نکرد.

اما همچنان جو پرسش‌گری عموم جامعه این سوال را دارد که نرخ حامل‌های انرژی در سال جاری به چه صورت خواهد بود؟ در این رابطه اسدالله قره خانی عضو کمیسیون انرژی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: تصمیم گیری برای افزایش قیمت فرآورده های نفتی بیشتر در فضای مجازی رد و بدل شد و هنوز تصمیم خاصی برای آن در جلسه سران قوا گرفته نشد.

وی افزود: در این خصوص جلساتی برگزار شد که البته وزیر نفت با هرگونه افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد. همچنین در صحن علنی مجلس نیز چنین موضوعی مطرح نشده و نمایندگان همچنان مخالف افزایش بهای فرآورده های نفتی در سال جاری هستند.

قره‌خانی در ادامه تاکید کرد: باتوجه به مخالفت‌های موجود در این رابطه، بسیار بعید است که نرخ حامل‌های انرژی در سال جاری تغییر کند چراکه هم وزیر نفت و هم نمایندگان روی این موضوع با دولت اتفاق نظر ندارند.

وی افزود اما باید دید در بودجه سال آینده چه تصمیمی برای نرخ حامل‌های انرژی گرفته خواهد شد.