۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

​آخرین اقدامات پتروشیمی اروند برای ورود به فرابورس/ رشد سودآوری با تکمیل زنجیره ارزش

۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
کد خبر: 383345
​آخرین اقدامات پتروشیمی اروند برای ورود به فرابورس/ رشد سودآوری با تکمیل زنجیره ارزش

اصلاح ساختار مالی، برنامه ریزی برای پرداخت بدهی ها و تکمیل زنجیره ارزش تولید محصول از مهم ترین اقدامات پتروشیمی اروند برای ورود به بازار سرمایه است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، شرکت پتروشیمی اروند از زیرمجموعه های هلدینگ خلیج فارس، با برگزاری سیمناری در خصوص مشتری مداری، استراتژی های این شرکت را در مسیر بهبود سطح رقابت با شرکت های دیگر مطرح کرد.

در این رابطه حسن نشان‌زاده مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین زنجیره‌های کلر دنیاست و اگرچه تاخیری در راه‌اندازی پروژه بوده اما با تولید دو محصول استراتژیک K و PVC توانسته به خوبی جای خود را در میان شرکت‌های مطرح باز کند.

وی افزود: ما در پتروشیمی اروند با تولید محصولات پُرتقاضا هم سعی در تامین نیاز داخلی داشتیم و هم استراتژی صادراتی مطلوبی را در پیش گرفتیم و خوشبختانه از جهت صادرات نیز تاکنون با مشکلی روبرو نبودیم. 

وی در ادامه افزود: با تداوم تولید از سه سال گذشته و رشد سودآوری در پتروشیمی اروند، این شرکت از زیان انباشته خارج شده است. البته اصلاح ساختار سرمایه شرکت و افزایش سرمایه از 40 میلیارد به 400 میلیارد تومان و برنامه ریزی ها برای پرداخت بدهی های شرکت از دیگر اقدامات انجام شده برای ورود شرکت پتروشیمی اروند به فرابورس خواهد بود.

نشان زاده بیان داشت: با توجه به تکلیف مجمع سال گذشته شرکت و همچنین در خواست هلدینگ خلیج فارس و صندوق بازنشستگی کشور برای ورود اروند به بازار سرمایه، تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تا پیش از برگزاری مجمع سال آینده، سهام پتروشیمی اروند در فرابورس عرضه شود.

نشان زاده همچنین در خصوص مشتری مداری در پتروشیمی اروند گفت: مهم ترین دیدگاه مشتری مداری است و مشتریان جزوی از سازمان هستند. از این رو بنده از تمام خریداران و سندیکاهای فعال در حوزه پتروشیمی دعوت کردم تا صحبت تمام متقاضیان را شنوا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است بحث های آکادمیک نگاه به مشتریان اجرایی شود، مشتری مداری را مبنای کار خود دانسته و شناسایی انتظارات و رفع مشکلات آنان را اولویت کاری خود برشمرده و افزود : "آموزه های دینی، ملی و علمی، مشتری را اول و آخر ارزش سازمانی می داند. "وی ضمن اینکه دغدغه های مشتریان را بسیار حائز اهمیت دانست، اظهار داشت : پتروشیمی اروند به‌عنوان یکی از صنایع پایه و زیربنایی، نقش مهمی در توسعه صنایع پایین دستی دارد و بی تردید برای تامین بهتر نیاز این صنایع و کمک به رشد و توسعه آنها نیازمند تقویت ارتباط با صنایع پایین دستی هستیم.ایشان در پایان، وفاداری مشتری را نشانه ی پویایی سازمان برشمرد و ضمن دعوت از مشتریان خود برای بازدید از خط تولید پتروشیمی اروند، بر گسترش ارتباط با مشتریان تاکید کرد.

نشان زاده همچنین در مورد تکمیل زنجیره ارزش تولید محصول در پتروشیمی اروند نیز گفت: در نظر داریم تا در راستای سیاست های هلدینگ خلیج فارس، با تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات، روند ارزآوری به کشور را سرعت ببخشیم. وی افزود: ما به جای اینکه PVC را 800 دلار در هر تن بفروشم می توانیم با ایجاد ارزش افزوده، هر تن را 1100 دلار بفروشیم.