۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تبدیل تهدید به فرصت با حمایت از صنعت پتروشیمی/صنایع پایین دست نباید مغفول بمانند

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبر: 383062
تبدیل تهدید به فرصت با حمایت از صنعت پتروشیمی/صنایع پایین دست نباید مغفول بمانند

در شرایط فعلی که فروش نفت به سختی امکان پذیر است،حمایت و رونق صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دست می تواند به شدت در کم اثر کردن تحریم ها نقش داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در سومین روز از نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، رضا علیزاده، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در سطح بالایی برگزار شده است و شعار تبدیل تهدیدها به فرصت در این نمایشگاه به خوبی مشاهده می شود. 

وی در ادامه افزود: کمیسیون صنایع مجلس در جایگاه خود به انجمن ها و مدیران پتروشیمی اعلام کرده است که آمادگی دارد موانع، نارسایی ها و قوانین دست و پاگیر که مشکلاتی برای واحدهای داخلی ایجاد کرده است را در جلسه مشترکی با حضور وزارت نفت، وزارت صنعت، مدیران پتروشیمی و انجمن ها بررسی کند و اگر موانع پیشرفتی وجود دارد برطرف شود.

علیزاده با اشاره به نقش صنعت پتروشیمی در صادرات و ارزآوری گفت: رونق تولید این بخش و تامین نیازمندی های آن باید به عنوان یک اولویت خاص تمام دستگاهها باید  توجه ویژه به این حوزه داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری و ارزش افزوده بیشتر دارد از این رو باید تمام توان را برای پیشبرد اهداف این صنعت به کار برد.