۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

شکایت از نقض برجام در قالب اسناد اجرائی توافق هسته‌ای ثبت شود

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹
کد خبر: 382452
شکایت از نقض برجام در قالب اسناد اجرائی توافق هسته‌ای ثبت شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران شکایت در مورد جبران خسارت ناشی از مدت نقض برجام را باید در قالب اسناد اجرائی توافق هسته‌ای ثبت کند تا در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت‌پیشه با اشاره به خسارات وارده به ایران بعد از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: همواره مسئولان حقوقی دولت بسیار ضعیف عمل می‌کنند، از زمان پایمال شدن حقوق 290 نفر از مسافران هواپیمای ایرباس در قالب یک توافق حقوقی که کاملا به ضرر ایران بود تاکنون، ایرانی‌ها همیشه در مسائل حقوقی از کشورهایی مانند آمریکا عقب بوده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همواره آمریکایی‌ها اقدام حقوقی و قضائی علیه ایران انجام می‌‎دهند، سپس ایرانی‌ها دست پاچه می شوند و برای مقابله به مثل به تکاپو می‌افتند، معمولا ایران به نتیجه دلخواه خود دست نیافته است.

وی افزود: معتقدم ضررهای فراوانی در مدت نقض برجام به ایران وارد شده و حتما دفاتر حقوقی وزارت خارجه و ریاست جمهوری باید این موضوع را برای پیگیری در دستور کار قرار دهند و در قالب اسناد برجام اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: شکایت ایران در مورد جبران خسارت ناشی از مدت نقض برجام باید در قالب اسناد اجرائی برجام ثبت شود تا درآینده مورد استفاده حقوقی ایران قرار گیرد.