۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تولیدات شیل در کما/ سیل قلب صنعت نفت تگزاس را تهدید کرد

۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۰۸
کد خبر: 382122
تولیدات شیل در کما/ سیل قلب صنعت نفت تگزاس را تهدید کرد

سیل حاصل از طوفان گرمسیری در منطقه هوستون آمریکا که از پنجشنبه آغاز شده است تولید نفت شیل را در معرض آسیب جدی قرار داه است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ بارش شدید باران در مناطقی از تگزاس و هوستون که از روز گذشته در این ایالت آغاز شده، حجم وسیعی از فعالیت های استخراج، پالایش و صادرات نفت خام صنعت شیل را در قلب صنعت نفت آمریکا در وضعیت اضطرار قرار داده است.

جاری شدن سیل ناگهانی و سریع منطقه باعث تعجب بسیاری شد و هزاران نفر در خانه و اتومبیل خود به دام افتادند. گورگ ابوت ، فرماندار تگزاس گفت که این سیل ها "باعث خسارت گسترده ای به اموال شده و جان مردم این مناطق را تهدید می کند."

گفتنی است بارش باران های سیل آسا در تگزاس تا کنون به میزان ۴۱ اینچ به ثبت رسیده است که وحشت بسیاری را در این مناطق به همراه داشته چراکه طوفان مخرب هاروی در سال ۲۰۱۷ که فاجعه برجای گذاشت با بارش ۵۰ اینچی باران همراه بود. طوفان هاروی سطح وسیعی از پالایشگاه های نفت و مجتمع های پتروشیمی که در تگزاس و ساحل لوئیزیانا فعالت می کردند را برای مدت طولانی به تعطیلی کشاند چراکه در یک روز به اندازه یک سال باران در منطقه هیستون بارید و به اندازه ۴ میلیون بشکه از ظرفیت تولید نفت تگزاس رابه کما برد.

حال بسیاری از مسئولان منطقه بر این باورند که طوفان پیش رو با قدرت تخریب پذیری هاروی برابری خواهد کرد. مهمتر از همه ، این طوفان، یادآوری از آسیب پذیری مجموعه انرژی ایالات متحده است که بخش اعظم آن در سواحل تگزاس و لوئیزیانا متمرکز شده است. تغییرات آب و هوایی، طوفان های شدید را به منطقه تگزاس وارد می کند که این موضوع تولید نفت در قلب صنعتی آمریکا را به خطر می اندازد و دارایی های پالایش شده را در معرض خطر قرار می دهد.

گفتنی است در سال های اخیر اکسون موبیل بیش از ۲۰ میلیادر دلار طی یک قرارداد ۱۰ ساله در صنعت نفت و گاز منطقه تگزاس سرمایه گذاری خواهد کرد که فقط ۱۰ میلیارد دلار آن در صنعت LNG خواهد بود. منطقه ای که فعلا آسیب پذیری آن در خصوص بحران های طبیعی بسیار بالاست.