۰ نفر

ایرانول در بین شرکت‌های برتر بورس قرار گرفت

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۰
کد خبر: 381108
ایرانول در بین شرکت‌های برتر بورس قرار گرفت

۴۰شرکت برتر بورس در سال گذشته از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شدند که شرکت نفت ایرانول نیز در بین این فهرست قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، این انتخاب به علت بهبود قابل ملاحظه در عملکرد مالی شرکت ها نسبت به سال قبل و از میان شرکت های پذیرفته شده نزد بورس تهران و فرابورس ایران صورت گرفته است.

به همین منظور امروز (25 شهریورماه) جلسه ای با حضور علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار به منظور ارائه دستاوردها و اقدامات مثبت انجام شده که منجر به بهبود عملکرد شرکت های مذکور شده است در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می شود.

گفتنی است، در این جلسه مدیران 40 شرکت برتر که به دعوت شاپور محمدی در سازمان بورس و اوراق بهادار حضور بهم رساندند گزارشی از موفقیت های شرکت های مذکور در عملکرد مالی که منجر به این انتخاب شدند،  ارائه می دهند. 

لازم به ذکر است؛ با توجه به تجربیات بورس‌های اوراق بهادار در سطح بین‌الملل، شناسایی شرکت‌های ممتاز یا دارای موقعیت برتر اغلب بر پایه معیارهای نقدشوندگی سهام، میزان تاثیر‌گذاری شرکت بر بازار و برتری نسبت‌های مالی انجام می‌شود. 

گفتنی است؛ بر این اساس شناسایی شرکت‌های فعال‌تر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان داد وستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام داد وستد شده)، تناوب داد وستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای داد وستد شده و دفعات داد وستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) است.