۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین اقدام آمریکا برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت/ ذخایر استراتژیک در راهند

۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۵۷
کد خبر: 380762
آخرین اقدام آمریکا برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت/ ذخایر استراتژیک در راهند

ایالات متحده از بیم افزایش شدید قیمت نفت، تصمیم دارد برای جلوگیری از اخلال در این بازار بخشی از ذخایر استزاتژیک خود را آزاد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین در پی حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو و اخلال در تولید نفت عربستان، کارشناسان احتمال جهش قیمت نفت در ابتدای هفته معاملاتی پیش رو را می دهند. این در حالی است که پیش از انفجارهای دیروز، امریکا بارها از اعضای گروه اوپک و به ویژه عربستان خواسته بود که برای تعدیل قیمت نفت، تولید خود را افزایش دهند. اما حملات پهپادی روز گذشته، تمام تلاش های امریکا برای تعدیل بازار را ناکام گذاشت.

در این راستا دولت ترامپ برای پیشگیری از هرگونه افزایش شدید قیمت نفت دست به کار شده و  وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ممکن است برای جبران هرگونه اختلال در بازارهای نفت در نتیجه حمله به تاسیسات نفتی عربستان، از ذخایر استراتژیک نفت خود استفاده کند.

این سخنان را سخنگوی وزارت انرژی آمریکا پس از حمله پهپادها به عربستان که باعث توقف بخشی از تولید نفت این کشور شده است بیان داشته که دولت ترامپ آماده است در صورت لزوم ذخایر نفت اضطراری خود را باز کند.

از سوی دیگر ریک پری ، وزیر انرژی امریکا نیز از سران وزارت انرژی خواسته با آژانس بین المللی انرژی در پاریس برای انجام یک اقدام مشترک در صورت لزوم همکاری کنند. البته امریکا پیش از این نیز در موارد مشابه برای متعادل کردن قیمت نفتف اقدام به آزادسازی ذخایر استراتژیک خود نموده است.

 همچنین آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد با مقامات عربستان و سایر کشورهای اصلی تولید کننده نفت در تماس است و در حال حاضر عرضه کافی نفت به بازار وجود دارد.

پس از انکه گروه حوثی های یمن مسئولیت حمله به دو پالایشگاه نفت عربستان را پذیرفتند که شامل بزرگترین تاسیسات پالایش نفت جهان است، امروز وزیر انرژی عربستان نیز این موضوع را تایید کرد.