۰ نفر

وزارت نفت برای جمع‌آوری گاز فلر برنامه‌ریزی کند

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹
کد خبر: 380515
وزارت نفت برای جمع‌آوری گاز فلر برنامه‌ریزی کند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح بازیافت گازهای فلر پالایشگاه نفت آبادان چند روز قبل افتتاح شده است، گفت: خاموش شدن فلرهای گازی ارزش‌افزوده بسیاری در پی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، عامر کعبی  برضرورت جمع‌آوری و بازیافت گازهای فلر پالایشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: وزارت نفت باید برای جمع‌آوری این گاز برنامه‌ریزی داشته باشد و با سرمایه‌گذاری آن را به فرآورده‌های مفید تبدیل کند چراکه جمع‌آوری گاز فلر علاوه‌بر فواید اقتصادی، عدم آلودگی زیست‌محیطی را نیز به دنبال دارد.  

وزارت نفت باید برای جمع‌آوری  گاز  فلر برنامه‌ریزی داشته باشد و با سرمایه‌گذاری آن را به فرآورده‌های مفید تبدیل کند چراکه جمع‌آوری گاز فلر علاوه‌بر فواید اقتصادی، عدم آلودگی زیست‌محیطی را نیز به دنبال دارد

طرح بازیافت گازهای فلر پالایشگاه نفت آبادان مدتی قبل افتتاح شد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پالایشگاه آبادان اقدامات و فعالیت‌های خوبی برای جمع‌آوری گازهای فلر صورت گرفته است، ادامه داد: طرح بازیافت گاز های فلر پالایشگاه نفت آبادان و همچنین طرح تامین آب  مورد نیاز این پالایشگاه از بهمنشیر چند روز قبل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

خاموش شدن فلرهای گازی ارزش‌افزوده قابل توجه در پی دارد

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از طرح بازیافت گازهای فلر پالایشگاه آبادان از سوختن و تخلیه حجم بسیاری از گازهای طبیعی و تخلیه آن در محیط جلوگیری می‌کند، افزود: خاموش شدن فلرهای گازی ارزش‌افزوده قابل توجه در پی دارد.

با بهره‌برداری از سیستم بازیافت گازهای فلر هیچ گاز مازادی در اتمسفر رهاسازی نمی‌شود

نایب کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر اینکه بهره‌برداری از این پروژه‌ها تاثیر خود را بر روی چرخه فرآیند تولید در پالایشگاه به طور گسترده نشان می‌دهد، اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک با بهره‌برداری از سیستم بازیافت گازهای فلر، دیگر هیچ گاز مازادی از طریق پالایشگاه در اتمسفر رهاسازی نمی‌شود.