۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

نگاه وزارت نیرو به تولید و صادرات برق اصلاح شود

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۱
کد خبر: 379381
نگاه وزارت نیرو به تولید و صادرات برق اصلاح شود

عضو کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: از آنجا که انتخاب مدیران برگرفته از گرایش سیاسی است بخش‌های مهمی مانند تولید و صادرات در معرض مسائل سیاسی قرار گرفته‌ و خسارت‌های غیرقابل جبرانی به بار آورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدرضا ملکشاهی‌راد میزان صادرات برق را در مقابل ظرفیت نیروگاهی ناچیز عنوان کرد و گفت: متاسفانه دولتمردان درگیر مسائل سیاسی شده‌اند و حتی انتخاب مدیران نه براساس شایستگی بلکه برگرفته از گرایش سیاسی است به همین دلیل بخش‌های مهمی مانند تولید، صادرات و جذب سرمایه از خارج در معرض مسائل سیاسی قرار گرفته‌ و خسارت‌های غیرقابل جبرانی به بار آورده است.

کشورهای اطراف ایران نیاز مبرم به برق دارند

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اطراف ایران نیاز مبرم به برق دارند، ادامه داد: اگر وزارت نیرو بر مسئله مهم تولید و صادرات برق متمرکز شده بود اکنون در شرایط بسیار متفاوتی به لحاظ اقتصادی قرار داشتیم این در حالی است که تمامی منابع لازم برای تولید برق همچون آب، نور خورشید، گاز و... در ایران به وفور موجود است.

تمرکز دولت بر سیاست مانع از پیشرفت‌های اقتصادی

وی افزود: متاسفانه مسئولان مربوطه نتوانسته‌اند با تامین نیاز کشورهای اطراف به برق برای کشور ارزآوری و ایجاد اشتغال کنند و تا زمانی که تمرکز دولت بر سیاست باشد نمی‌توان شاهد تغییرات مثبتی بود چراکه یک وزیر سیاسی نمی‌تواند عملکرد قابل‌قبولی در حوزه اقتصاد داشته باشد.

نگاه مسئولان وزارت نیرو در حوزه تولید برق و سدسازی اصلاح شود

ملکشاهی‌راد با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان وزارت نیرو در حوزه تولید برق و سدسازی اصلاح شود، اظهار کرد: در حالی ایران بیشترین ظرفیت را برای تولید و صادرات برق دارد که این روزها به دلیل کم کاری نیاز داخلی نیز به سختی تامین می‌شود.

در حالی ایران بیشترین ظرفیت را برای تولید و صادرات برق دارد که این روزها به دلیل کم کاری نیاز داخلی نیز به سختی تامین می‌شود

فرسودگی دستگاه‌ها یکی از دلایل اصلی کاهش بازدهی نیروگاه‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های نیروگاهی بسیار فرسوده هستند و این مسئله یکی از دلایل کاهش بازدهی نیروگاه‌ها شده است، اضافه کرد: به گفته مسئولان وزارت نیرو به دلیل تجهیزات فرسوده صادرات برق 1700 مگاوات است، در حالی که در برنامه ششم توسعه برافزایش تولید برق تا پایان برنامه تاکید موکد شده است.