۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گروگیری در شرکت ملی نفت لیبی/ ناآرامی به مناطق نفتی بازگشت

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳
کد خبر: 379330
گروگیری در شرکت ملی نفت لیبی/ ناآرامی به مناطق نفتی بازگشت

بنابر اعلام شرکت ملی نفت لیبی، در ادامه ناآرامی ها در این کشور، دو فرد مسلح وارد ساختمان این شرکت شده و دو نگهبان را گروگان گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین بنابر اعلام شرکت ملی نفت لیبی، مردان مسلح در مقر واحد حفاری و نگهداری چاه‌های این شرکت در طرابلس، پایتخت لیبی، تیراندازی کرده‌اند. شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مرد نقابدار وارد ساختمان شده‌اند و تا صبح روز بعد، دو نگهبان را گروگان گرفته‌اند.

دقیقا یک سال پیش نیز گروه مسلح وابسته به داعش به مقر شرکت ملی نفت لیبی در این شهر حمله کرده و وارد ساختمان آن شدند و در جریان آن درگیری دو نفر را کشتند و حداقل ۲۵ نفر را زخمی کردند.

اما چندی پیش بود که رییس شرکت ملی نفت دولتی لیبی هشدار داد درست در شرایطی که تولید نفت این کشور پس از سال‌ها جنگ روبه بهبود بود، درگیری مسلحانه میان نیروهای رقیبی که تلاش می‌کنند کنترل کشور را به دست بگیرند صنعت نفت و گاز را در خطر فروپاشی کامل قرار داده است.

نیروهای ارتش ملی لیبی ماه گذشته پیش‌روی به سوی طرابلس را آغاز کرده و باعث فروپاشی صلحی شدند که اجازه داده بود تولید نفت لیبی در مارس به بالای یک میلیون بشکه در روز صعود کند.

برخی از شرکت‌های نفتی بین‌المللی مانند اِنی به دلیل ادامه درگیری‌هایی که برخی از آنها نزدیک تأسیسات نفت و گاز رخ می‌دهد تخلیه کارکنان خود از طرابلس را آغاز کرده‌اند.