۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفتا سپتامبر را منفی آغاز کرد/ کاهش 12دلاری در یک روز

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبر: 378446
نفتا سپتامبر را منفی آغاز کرد/ کاهش 12دلاری در یک روز

با تداوم عقب نشینی قیمت نفت، نرخ فرآورده‌های نفتی همچون بنزین و نفتا نیز با شیب تند در روند نزول قیمتی قرار گرفت.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ پس از آنکه اصلاح قیمت نفت در بازارهای بین المللی به بهانه کند شدن نرخ رشد اقتصاد جهانی عمیق شد حال نوبت به عقب نشینی قیمتی در فرآورده های نفتی همچون بنزین و نفتا رسید.

در این میان قیمت نفتا که از اواسط آگوست بعد از یک ریزش نسبتا عمیق مجددا رو به افزایش بود، در ادامه ناامید شدن تحلیلگران از افزایش قیمت نفت، در اولین روز معاملاتی سپتامبر با کاهش 12 دلاری مواجه شد. از این رو هم اکنون قیمت هر تن نفتا به 434.68 دلار در هر تن کاهش یافته است.

گفتنی است هر تن نفتا در بیشترین قیمت خود در ماه گذشته میلادی به رقم 458 دلار در هر تن رسیده بود. اما کم رنگ شدن امیدواری ها به افزایش قیمت نفت سبب شد تا فرآورده های نفتی نیز از سقف ماهانه خود برگردند. اما افت اصلی قیمت نفت طبق آمارهای مربوط به اول ژانویه سال جاری است که با اعلام معافیت هشت کشور در خرید نفت ایران،  قیمت جهانی نفت سقوط جدی را تجربه کرد. در نتیجه قیمت نفتا نیز با افت 20 درصدی از 545 دلار در هر تن به 465 دلار در هر تن رسید.

در سایر فرآورده های نفتی دیگر همچون بنزین نیز از دو روز پیش در منطقه خلیج فارس با کاهش حداقل 5 درصدی روبرو شد. کشورهای قطر، امارات، عمان و پاکستان به ترتیب بیشتر افت قیمت سوخت در منطقه را تجربه کردند.

پیش بینی می شود با ادامه جنگ تعرفه ای و کاهش بیشتر قیمت نفت تا 50 دلار در هر بشکه، این روند نزول قیمتی برای فرآورده‌های نفتی در ماه های آینده نیز ادامه یابد.