۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

موج کاهش قیمت سوخت در منطقه/ پاکستان پس از یک سال نرخ بنزین را کاهش داد

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹
کد خبر: 378160
موج کاهش قیمت سوخت در منطقه/ پاکستان پس از یک سال نرخ بنزین را کاهش داد

در پی کاهش بهای جهانی نفت، قیمت سوخت و به ویژه بنزین در چهار کشور امارات، قطر، عمان و پاکستان بطور قابل ملاحظه ای دستخوش تغییرات منفی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، طبق آمارهای منتشر شده از سوی چهار کشور امارات، قطر، عمان و پاکستان در خصوص تعیین بهای سوخت در این مناطق، قیمت بنزین و گازوئیل در این کشورها با افت قابل توجهی روبرو شده است.

با عقب نشینی قیمت نفت در ماه اگوست، این کشورها در اعلام نرخ سوخت ماهانه خود تغییر ایجاد کنند. از این رو در عمان بنزین با کاهش تقریبا 5 درصدی از 210 بیسه در ماه گذشته به 200 بیسه (معادل 0.5 دلار) در این ماه سپتامبر کاهش یافت.

 در امارات هم نرخ بنزین از ۲.۲۶ درهم به ۲.۱۶ درهم (معادل 0.58 دلار) در ماه جاری افت کرد. در قطر هم قیمت بنزین همانند امارات بیش از ۵ درصد کاهش داشته است، به طوری که قیمت بنزین عادی با کاهش ۵.۵ درصدی به ۱.۷ ریال (معادل 0.46 دلار) برای هر لیتر می رسد.

اما در پاکستان نیز دولت ضمن موافقت با درخواست سازمان نظارت بر قیمت نفت و گاز موسوم به «اوگرا» قیمت سوخت در این کشور را کاهش داد. این در حالیست که پاکستان از سال گذشته که قیمت نفت افزایش یافت با بحرانی جدی در خصوص تامین سوخت مواجه شد. در نتیجه تمامی مسئولین جایگاه‌های عرضه بنزین و گاز سی ان جی با اعتصابی سراسری خواستار کاهش نرخ سوخت شده و از ارائه سوخت به خودروها خودداری کردند. تا پیش از افت قیمت سوخت هر لیتر بنزین در پاکستان برابر با 0.97 دلار بود.

اما با وجود تمام اعتراض‌ها از ابتدای سال جاری میلادی قیمت سوخت در پاکستان دو بار افزایش پیدا کرد ولی سرانجام دولت جدید این کشور قیمت سوخت را به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت کاهش داد.

گفتنی است در اغلب کشورهای منطقه، قیمت سوخت بصورت ماهانه از سوی مراجع قانونی و دولتی اعلام می شود تا نوسانات قیمت نفت را پوشش دهد.