۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با اقتصادآنلاین عنوان کرد؛

نفت ایران را می‌خرند و پولش را نمی‌دهند/ وزارت نفت باید جدیت بیشتری در فروش داشته باشد

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۲۱
کد خبر: 376313
نفت ایران را می‌خرند و پولش را نمی‌دهند/ وزارت نفت باید جدیت بیشتری در فروش داشته باشد

دو کشوری که اخیرا از کشورمان نفت خریداری کرده‌اند، هنوز پولی بابت این معامله پرداخت نکرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز گذشته وزیر نفت در جلسه ای با حضور نمایندگان عضو فراکسیون ولایی به سوالات آن‌ها پاسخ داد. اغلب سوالات در حوزه فروش نفت و دور زدن تحریم ها بود که البته به دلیل شرایط فعلی، بازگو کردن برخی موارد مطرح شده به صلاح نیست. اما مهم ترین موضوع، میزان فروش نفت در شرایط تحریمی و بازگشت ارز حاصل از آن است. 

در این رابطه سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بنابر اظهارات دیروز وزیر نفت، اغلب کشورها حاضر به خرید نفت ایران نیستند.

وی در ادامه افزود: حتی دو کشوری که اخیرا نیز از ایران نفت خریداری کرده‌اند، متاسفانه تاکنون پولی بابت این خرید به ایران پرداخت نکرده اند. 

از سوی دیگر باتوجه به اختیارات و ابزارهای موجود در دست وزارت نفت، برخی نمایندگان تلاش های این وزارتخانه را در جهت تحقق فروش نفت کافی نمی‌دانند. موسوی در پاسخ به این سوال که بعنوان یک عضو فراکسیون ولایی، عملکرد وزارت نفت را در فروش نفت چگونه ارزیابی می کنید، گفت: نمی توان بصورت قطع بیان داشت که وزارت نفت تمام تلاش و قوای خود را برای فروش نفت به کار برده است. در این بین می‌بایست کمک بیشتری از بخش خصوصی و سایر بازوهای اقتصادی و نظامی کشور گرفته می‌شد تا بر دسیسه‌های آمریکا در جهت کاهش فروش نفت ایران غلبه شود. 

وی در ادامه افزود: اما در مجموع نباید تلاش‌های این وزارتخانه را در فروش نفت نادیده گرفت هرچند که در این میان کوتاهی‌هایی نیز صورت پذیرفته است. موسوی همچنین گفت: وزیر نفت در صحبت های دیروز بیان کرد که رایزنی‌هایی با کشورهای متعدد برای فروش نفت انجام شده اما عدم همکاری کشورهای همسایه سبب شده مشتریان نفت ایران از خرید مایوس شوند که البته عربستان در راس این کارشکنی ها قرار دارد.