۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شیب تند نفت در روند نزولی/ طلای سیاه در برابر طلای زرد سر به زیر شد

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲
کد خبر: 376253
شیب تند نفت در روند نزولی/ طلای سیاه در برابر طلای زرد سر به زیر شد

قیمت نفت باتوجه به سنگین تر شدن سایه جنگ تعرفه ای در روزهای اخیر آخرین امیدهای خود برای بازگشت به روند صعودی را از داست داده این درحالیست که قیمت طلا در بالاترین حد خود از ابتدای سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ در اولین روز معاملاتی هفته جاری بازارهای جهانی کار خود را در محدوده های منفی قیمت انواع کامودیتی ها به جز طلا از جمله نفت آغاز کرده اند.

نفت

در این بین هر بشکه نفت برنت با افت یک دلاری نسبت به معاملات روز جمعه، در محدوده ۵۸ دلار و ۳۵ سنت قرار دارد. این رقم پایین ترین حد از دو هفته پیش تاکنون برای این شاخص نفتی محسوب می شود.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با عقب نشینی ۸۰ سنتی نسبت به معاملات آخرین روز هفته گذشته، هم اکنون در محدوده ۵۳ دلار و ۵۷ سنت دادوستد می شود.

نفت

دیپلماسی توئیتری ترامپ روز جمعه مجددا سبب بروز افزایش تنش تجاری میان چین و آمریکا شد. از این رو با سیاه تر شدن روابط دو کشور و خط و نشان هایی که برای واردات کالا از یکدیگر کشیدند، امروز شاخص های بورس آمریکا و چین دستخوش تغییرات منفی شد. از این رو بازارهای جهانی سهام در هفته گذشته ۱۰۰ میلیارد از ارزش خود را از دست دادند. بنابراین فعلا کمبود نقدینگی در بازار سهام بسیار مشهود است که این موضوع سبب خروج پول از سهام به طلا خواهد شد.

در نتیجه امروز طلا با جهش ۰.۱ درصدی به ۱۵۵۲ دلار در هر انس رسید. این عدد بالاترین سطح طلا در سال ۲۰۱۹ محسوب می شود.

با پُررنگ تر شدن ریسک تجاری میان قدرت های اقتصادی و افول رشد اقتصاد جهانی، امیدواری ها نسبت به افزایش قیمت طلای سیاه کاهش یافته و این در حالیست که تحلیلگران روزهای خوشی را برای طلای زرد پیش بینی می کنند.