۰ نفر

تلاش برای اصلاح قانون فعلی توزیع قیر رایگان

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶
کد خبر: 375777
تلاش برای اصلاح قانون فعلی توزیع قیر رایگان

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس به دنبال آن است که در اصلاحیه قانون، تناژ به عنوان مبنا برای توزیع قیر رایگان، تعیین شود یعنی در طرح اصلاحی دولت مکلف به توزیع ۴ تا ۶ میلیون تن قیر رایگان شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ورود مجلس و کمیسیون عمران به پرونده ارائه قیر رایگان در سال 98، گفت: بر اساس قانون بودجه سال 98، دولت می بایست قیر را به صورت نقدی خریداری کرده و در اختیار دستگاه های مربوطه به ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار دهد، اما متأسفانه دولت با کمبود اعتبار روبه رو شد و عملا نتوانست قیر را خریداری و توزیع کند.

دولت با گذشت 5 ماه از سال به تعهدات خود برای تأمین قیر رایگان عمل نکرده است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه با گذشت حدود 5 ماه از سال 98، دولت هنوز مقدار ناچیزی از تعهدات خود برای توزیع قیر رایگان را عملیاتی نکرده و این مسئله عملا موجب توقف پروژه های عمرانی در شهرستان ها شده است.

اعتبارات عمرانی دستگاه ها برای تأمین بودجه قیر رایگان کافی نیست

وی گفت: متأسفانه در آیین نامه دولت برای ارائه قیر رایگان به دستگاه های اجرایی، محل تأمین بودجه مربوطه را اعتبارات عمرانی دستگاه ها قرار داده است که این مسئله موجب شده که عملا بودجه ای برای تأمین باقی نماند، بنابر این اعتبار عمرانی دستگاه کفاف تأمین قیر را نمی دهد.

علوی ادامه داد: از طرف دیگر دولت در آیین نامه مذکور عملا سقف تعهدات خود برای ارائه قیر رایگان را تا سقف 2 هزار میلیارد تومان تعیین کرده، این در حالی است که دولت بر اساس قانون بودجه می بایست تا سقف 6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان ارائه کند.

تلاش مجلس برای اصلاح قانون فعلی توزیع قیر رایگان/ در طرح جدید دولت مکلف به توزیع 4 میلیون تن قیر رایگان می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تلاش مجلس به ویژه کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه برای اصلاح قانون فعلی توزیع قیر رایگان در سال 98، گفت: مجلس به دنبال آن است که در اصلاحیه قانون، تناژ  به عنوان مبنا برای توزیع قیر رایگان، تعیین شود یعنی در طرح اصلاحی دولت مکلف به توزیع 4 تا 6 میلیون تن قیر رایگان شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: دولت باید هر چه سریع تر با همکاری مجلس روند توزیع قیر رایگان را تسریع ببخشد تا پروژه های عمرانی عملا از توقف عملکردی خارج شوند.