۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

برنت برای بازگشت به کانال 60دلاری می جنگد/ تاثیر محدود ناآرامی‌ها بر جسم سنگین طلای سیاه

۲۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸
کد خبر: 374696
برنت برای بازگشت به کانال 60دلاری می جنگد/ تاثیر محدود ناآرامی‌ها بر جسم سنگین طلای سیاه

قیمت انواع نفت خام تحت تاثیر حمله روز گذشته انصارالله یمن به میدان نفتی و پالایشگاه سعودی با رشد روبرو شد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در اولین روز معاملاتی بازارهای جهانی، قیمت انواع نفت خام در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، اندکی افزایش یافت.

از این رو هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه آتی با رشد 70 سنتی نسبت به روز جمعه در محدوده 59 دلار و 21 سنت قرار دارد.

هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با افزایش محدود 40 سنتی نسبت به آخرین معامله روز جمعه در محدوده 55 دلار و 40 سنت نوسان می کند.

این تغییرات اندک قیمتی در پی حمله پهبادی انصارالله به تاسسیات نفتی عربستان رخ داد. البته گزارش ناامید کننده اوپک از رشد کند تقاضا و همچنین افزایش شتابان تولید نفت در کشورهای غیراوپک سبب شد تا قیمت نفت تغییر چندانی را تجربه نکند.

تجربه بازارجهانی قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی حاکی از ان است که دیگر سمت عرضه سکاندار تغییر قیمت نبوده و این تقاضا است که حرکت قیمت طلای سیاه را مشخص می کند. از این رو تلاش های اوپک نیز برای کنترل قیمت نفت تاثیر بسیار محدود و کوتاه مدتی بر بازار داشته و در نهایت قیمت نفت و سایر کامودیتی ها تحت تاثیر کند شدن آهنگ رشد اقتصاد جهانی، از نوسانات مثبت جا مانده اند.

نفت

در این میان حتی تنش های منطقه ای و ناآرامی ها  که تا پیش از این تاثیر مستقیم و بلند مدت بر قیمت نفت داشتند، نقش کم رنگی در بازارهای جهانی بازی می کنند. این موضوع نیز نشان دهنده اطمینان خاطر معامله گران طلای سیاه از تامین و عرضه بیش از ظرفیت نفت خام از سوی آمریکا است.

نفت