۰ نفر

ادامه بحران نفت کثیف برای لهستان

۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبر: 373779
ادامه بحران نفت کثیف برای لهستان

مقامات لهستان اعلام کردند پاکسازی سیستم خط لوله و مخازن این کشور که در پی دریافت نفت کثیف از روسیه در آوریل آلوده شد، حداقل شش ماه زمان می‌برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیوتر نایمسکی، وزیر امور زیرساخت انرژی لهستان اظهار کرد: متاسفانه آلودگی سیستم خط لوله لهستان به کلرید اورگانیک بسیار جدی است و پاکسازی آن ماه‌ها زمان خواهد برد.

روسیه در پی کشف آلودگی نفت این کشور در آوریل که از طریق خط لوله دروژبا به اروپای شرقی و آلمان ارسال شده بود، صادرات نفت از این مسیر را متوقف کرد و پالایشگاه‌ها در اروپا برای تامین نفت خام مورد نیازشان به مشکل برخوردند.

بر اساس گزارش رویترز، جریان نفت روسیه در ژوئن برقرار شد و لهستان با مخلوط کردن نفت آلوده که در خط لوله‌های این کشور مانده با نفت پاک، به پاکسازی شبکه نفتی خود پرداخته است.

آلودگی نفت به سطح بالای ماده شیمیایی کلرید ارگانیک که برای افزایش تولید نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای تجهیزات پالایشگاه و همچنین سلامت انسان خطرناک و آسیب‌رسان است.

شرکت خط لوله "ترانس‌نفت" روسیه مکانیزم جبران خسارت شرکت‌های نفتی از آلودگی نفت را اعلام کرده است. در همین زمینه، اپراتور خط لوله "اوکرترانس‌نفت" اوکراین اعلام کرد که ترانس‌نفت تاکنون برای جبران خسارت نفت آلوده ۲.۹ میلیون یورو (۳.۲۵ میلیون دلار) پرداخت کرده است که نسبت به پرداخت قبلی ۲.۳ میلیون یورو بیشتر است.