۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تزریق امید شفابخش است/ رشد 3برابری تولید در سه ماهه نخست سال جاری

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴
کد خبر: 372894
تزریق امید شفابخش است/ رشد 3برابری تولید در سه ماهه نخست سال جاری

پتروشیمی فن آوران در چشم‌انداز عملکرد خود تولید یک میلیون تن متانول در سال جاری را پیش‌بینی کرده که حدود ۱۰ درصد از کل تولید این محصول در کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد بدری مدیرعامل پتروشیمی فناوران در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد این شرکت در سال گذشته و همچنین چشم انداز تولید در سال جاری پرداخت.

بدری با اشاره به موضوع تحریم ها گفت: در فضای جنگ اقتصادی، تزریق امید، داروی حیات بخش خواهد بود که این وظیفه خطیر بر عهده رسانه ها و خبرنگاران است. وی در ادامه افزود: از زمان آغاز تحریم ها تولید متانول از 5 میلیون تن در کل کشور به 8 میلیون تن افزایش یافت که با تمهیدات انجام شده پیش بینی می شود این رقم به 10 میلیون تن در کشور برسد. مدیرعامل فن اوران ادامه داد: شرکت پتروشیمی فناوران در سال گذشته بالغ بر 900 هزار تن متانول تولید کرده که از این میزان 20 درصد در داخل کشور استفاده می شود و باقیمانده آن صادر می شود. گفتنی است میزان تولید متانول در کل دنیا بالغ بر 80 میلیون تن است. 

بدری با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی گفت: هرچه تولید محصولات پتروشیمی و به تبع آن زنجیره ارزش این محصولات در کشور تکمیل تر شود، آسیب پذیری کشور در دوران تحریم ها کاهش می یابد چراکه می توانیم جوابگوی تمام نیازهای داخلی باشیم. 

وی با اشاره به جهش 193 درصدی سود هر سهم در سال مالی گذشته گفت: در سال 97 با تغییر استراتژی شرکت توانستیم رشد 9 درصدی تولید محصول داشته باشیم که در نتیجه سود هر سهم شرکت رشد 193 درصدی داشت که البته این روند در سال جاری نیز پیگیری می شود.  به گفته مدیرعامل شفن، در سه ماهه ابتدایی سال جاری، سود هر سهم این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد سه برابری روبرو شده است. 

بدری افزد: درآمد حاصل از فروش این شرکت نیز در سال 97 نسبت به سال 96، افزایش121 درصد ی را تجربه کرد همچنین ارزش فروش صادراتی شرکت 118 درصد و میزان تناژ محصولات نیز 18 درصد افزایش یافت. وی همچنین کاهش میزان تولید این شرکت در تیرماه را موقتی اعلام کرد و گفت: صرفا در نظر گرفتن یک ماه برای ارزیابی عملکرد شرکت چندان صحیح نیست و این کاهش جزیی تولید در پتروشیمی فن آوران ادامه دار نخواهد بود.

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در خصوص مشتریان اصلی شرکت نیز گفت: در سال 95، 73 درصد هند و 27درصد بازار چین بعنوان مقاصد اصلی صادراتی این شرکت بودند، که در سال 96، 29 درصد چین و 71 درصد هند بعنوان بازار هدف پتروشیمی فناوران در نظر گرفته شدند. وی دلیل اصلی تمایل به مشتریان هندی را نحوه تسویه حساب و خرید محصولات اعلام کرد.

وی با اشاره 28 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه گفت: با پیشرفت های حاصل شده در حوزه HSE توانستیم به رکورد 28 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در پتروشیمی فن آوران دست پیدا کنیم که برای یک صنعت پُرریسک مانند پتروشیمی بسیار قابل توجه است.  

بدری در پایان خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده بیش از 975هزار تن متانول در فن آوران تولید خواهیم کرد و همچنین در سال جاری نیز 120هزارتن اسیداستیک توسط این شرکت تولید می شود.

WhatsApp Image 2019-08-11 at 07.40.05